هوک: آمریکا موفق می شود تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند

© AP Photo / Cliff Owenبرایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا قصد دارد به تصویب پیش نویس قطع نامه مربوط به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد دست یابد.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برایان هوک در اجلاس سالانه مربوط به امنیت که توسط موسسه آسپنس در ایالت کلورادو برگزار می شود، در این خصوص توضیح داد.

وی تاکید کرد:‌« ما به صورت مداوم و روشمند در این مسئله پیش می رویم. ما بر روی پیش نویس این قطعنامه از ماه اکتبر سال گذشته کار کرده ایم. تقریبا ۳ هفته پیش من در جلسه ای برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در این خصوص توضیح دادم.» به گفته ی وی کشورهای منطقه خاورمیانه حمایت خود را از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کرده اند. این تحریم ۱۳ سال اعتبار داشت. هوک گفت: « تمدید تحریم تسلیحاتی به شدت مهم است.»

وی ضمن پاسخ به مجری جلسه در خصوص اینکه همه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل از تمدید تسلیحاتی ایران حمایت نمی کنند، خاطر نشان کرد که برخی موضع خود را مشخص کرده اند اما نباید تلاش دیپلماسی تا زمانی که جلسه رای گیری در شورای امنیت برگزار نشده ، متوقف شود.» وی از پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا آماده است از پیشنهاد کشورهای اروپایی برای تمدید ۶ ماهه حمایت کند، امتناع نمود.

وی افزود: « در قطع نامه کنونی ما همه آن اهدافی را که معتقدیم باید محقق شوند، در نظر گرفته ایم.» تاریخ رای گیری برای پیش نویس قطع نامه آمریکایی فعلا مشخص نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала