سوریه: توافق نفتی بین کردها و آمریکا مردود است

© Photo / SANAوزارت خارجه سوريه
وزارت خارجه سوريه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه روز یکشنبه به خبرگزاری سوریه گفت، که سوریه توافق برای نوسازی میادین نفتی در شمال سوریه بین نیروهای دموکراتیک کرد و یک شرکت آمریکایی را باطل می داند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سوریه توافق نامه منعقد شده بین شبه نظامیان کرد و شرکت نفتی آمریکا برای سرقت نفت سوریه با کمک و نظارت دولت آمریکا را به شدت محکوم می کند؛ سوریه این توافق را نامعتبر و غیرقابل اجرا می داند.

کردهای سوریه  - اسپوتنیک ایران
توافق کردهای سوریه و یک شرکت آمریکایی

این مقام رسمی سوری خاطرنشان کرد: توافق نامه امضا شده "بین دزدان و سارقین فروشنده، تهدیدی برای حاکمیت سوریه و تداوم اهداف دشمنانه آمریکا برای سرقت ثروت مردم سوریه است".

در پایان ماه ژوئیه، لیندسی گراهام سناتور آمریكا، اعلام كرد كه با استناد به اطلاعات دریافت شده از ژنرال مظلوم كوبانی فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه، كردهای سوریه با یک شركت آمریكایی در رابطه با نوسازی میادین نفتی در شمال شرقی جمهوری عربی سوریه، توافق نامه ای منعقد كرده اند.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، در جلسه كمیته روابط خارجی سنا، وجود چنین توافقی را تأیید كرد. در همان زمان، طرفین مشخص نکردند که در مورد کدام شرکت صحبت می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала