ترامپ از تعامل با روسیه برای انعقاد توافقنامه هسته ای سخن گفت

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ از تعامل با روسیه برای انعقاد توافقنامه هسته ای سخن گفت
ترامپ از تعامل با روسیه برای انعقاد توافقنامه هسته ای سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ایالات متحده از انعقاد توافقنامه در زمینه تسلیحات هسته ای با روسیه خوشحال خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک ، ترامپ در فلوریدا به خبرنگاران گفت: "ما اکنون در حال همکاری با روسیه برای تدوین توافقنامه  منع گسترش سلاح های هسته ای هستیم . اگر چیزی شبیه به آن داشته  عالی خواهد بود."

در وین ، از روز 27 تا 30 ژوئیه ، نشست هیئت های روسیه و ایالات متحده در چارچوب گفت و گوی استراتژیک دو جانبه در قالب کارگروه های کارشناسی در زمینه های امنیت فضای کیهانی  ، دکترین ها و قابلیت ها  و همچنین شفاف سازی و کنترل  برگزار شد.

مذاکرات روسیه و آمریکا درباره تمدید پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای در وین  - اسپوتنیک ایران
مذاکرات روسیه و آمریکا درباره تمدید پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای در وین 

یک ماه پیش از آن ، در تاریخ  22 و23 ژوئن ، رایزنی های روسیه و آمریکا در مورد ثبات استراتژیک در وین برگزار شده بود که طی آن طرفین در مورد تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (استارت نو) ، حفظ ثبات و رفتار قابل پیش بینی در شرایط خاتمه اعتبار پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد و دارای برد کوتاه ((INF بحث کردند. در این رایزنی ها ، طرفین بر راه اندازی یک کارگروه در زمینه امور مربوط به فضای کیهانی و تعدادی دیگر از کارگروه ها تأکید کردند.

استارت نو که در سال 2010 به امضا رسیده است ، تنها پیمان در خصوص محدود سازی تسلیحات بین روسیه و ایالات متحده است. اعتبار این توافق نامه در فوریه 2021 منقضی می شود و فعلاً واشنگتن اعلام نکرد که  آیا قصد تمدید آن را دارد یا خیر. روسیه طرفدارتمدید بدون پیش شرط معاهده استارت نو  است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала