موافقت ایران با اجرای همه تعهدات بین المللی هوانوردی در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی

© Sputnik / Miroslav Rotar /  مراجعه به بانک تصاویر موافقت ایران با اجرای همه تعهدات بین المللی هوانوردی در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی
موافقت ایران با اجرای همه تعهدات بین المللی هوانوردی در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری کولبا، وزیر امورخارجه اوکراین اعلام کرد ایران قبول کرده همه تعهدات خود طبق معاهدات بین المللی در حوزه هوانوردی را در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی در اطراف تهران اجرا کند.

به گزارش اسپوتننیک، وزیر خارجه اوکراین گفت مذاکرات در مورد پرداخت غرامت به خاطرسرنگونی  هواپیمای بوئینگ شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین در نزدیکی تهران در ماه ژانویه امسال 11 ساعت در یک محیط سازنده  به طول انجامیده و "ایران موافقت كرد كه تمام تعهدات خود را طبق كنوانسیونهای بین المللی در زمینه حمل و نقل هوایی ، كه طرف عضو آن است ، انجام دهد". بتازگی عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز اعلام نموده بود تهران با پرداخت غرامت به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی که ژانویه امسال در نزدیکی تهران سرنگون شد، موافقت کرده است.

نتیجه رمز گشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
نتیجه رمز گشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی

یادآور می شود یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی، حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند. جعبه‌ سیاه این هواپیما روز جمعه ۲۷ تیرماه امسال با رعایت پروتکل‌های فنی و امنیتی و همراهی پلیس فرودگاه‌ها و تیم تخصصی از محل این سازمان به پاریس ارسال شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала