آمریکا از وقوع تغییرات تاریخی در توازن هسته ای در جهان سخن گفت

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airآمریکا از وقوع تغییرات تاریخی در توازن هسته ای در جهان سخن گفت
آمریکا از وقوع  تغییرات تاریخی در توازن هسته ای در جهان سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده در ده سال آینده ، برای اولین بار در سیمای روسیه و چین ، به طور همزمان دو رقیب دارای پتانسیل های هسته ای مشابه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب را دریاسالار چارلز ریچارد،  رئیس فرماندهی استراتژیک (STRATCOM) نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرده است.

به گفته دریاسالار چارلز ریچارد ، چین در حال حاضر به ایجاد نیروهای سه گانه هسته ای نزدیک است و تا پایان دهه قادر خواهد بود با شرایط مساوی یک رقیب استراتژیک برای ایالات متحده آمریکا شود و  بنابراین  ایالات متحده باید همزمان با چین و روسیه رقابت کند.

واکنش روسیه به خروج نیروهای مسلح آمریکا از آلمان  - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به خروج نیروهای مسلح آمریکا از آلمان

دریاسالار آمریکایی  همچنین خاطرنشان کرد که چین در حال حاضر از ایالات متحده در گسترش توانایی های کلی نظامی خود ، توسعه سیستم های کنترل جدید و افزایش آمادگی رزمی پیشی می گیرد. در طی 15 سال گذشته ، مسکو هم در حال نوسازی سیستم فرماندهی و کنترل نظامی خود بوده است و هم در جهت افزایش اثربخشی رزمایش ها تلاش می کند و توانسته است به  70 درصد اهداف خود برسد.

پیش از این ، دریاسالار چارلز ریچارد گفته بود که ایجاد سیستم دفاع موشکی  توسط ایالات متحده برای محافظت در برابر موشک های روسی از نظر فنی غیرقابل اجرا  است و ثبات را تهدید خواهد کرد. وی این سخنان را در پاسخ به سؤالی که در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره آمریکا گفت در مورد اینکه آیا سیستم دفاع موشکی آمریكا قادر به دفاع از خود "در برابر حمله با استفاده از موشک های بالستیک قاره پیما از روسیه" است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала