تهران خواستار اعلام آتش بس دائمی در افغانستان است

© Sputnik / Siavash Sobhgahiتهران خواستاراعلام آتش بس دائمی در افغانستان است
تهران خواستاراعلام آتش بس دائمی در افغانستان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسول موسوی، مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت خارجه ایران در واکنش به اعلام آتش‌بس 3 روزه در افغانستان خواستار اعلام آتش‌بس دائمی در این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  افکارنیوز، موسوی در توئیتی نوشت: «چرا 3 روز؟ عید قربان یک نماد است، نماد پیروزی انسان بر خودخواهی‌ها؛ اگر آتش‌بس خوب است، پس چرا 3 روز؟ بگذارید دائمی شود، خداوند بخشنده و مهربان است، با بندگان خدا مهربان باشید.»

 پمپئو: آمریکا نیروهای خود را از ماه مه 2021 از افغانستان خارج می کند   - اسپوتنیک ایران
پمپئو: آمریکا نیروهای خود را در ماه مه 2021 از افغانستان خارج می کند

همچنین وزارت خارجه ایران نیز در پیامی ضمن استقبال از آتش‌بس 3 روزه توسط طالبان آن را گامی مثبت در مسیر دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان دانست.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که این اقدام طالبان به ایجاد فضای لازم برای مفاهمه کمک کرده و بزودی مذاکرات بین الافغانی با محوریت دولت افغانستان و با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی، از جمله طالبان، آغاز شود.

کارشناسان بر این باورند که دولت افغانستان و طالبان با هدف گسترش سلطه نظامی به درگیری‌ها علیه یکدیگر ادامه می‌دهند زیرا این موضوع را برای توزیع قدرت در نظام سیاسی آینده این کشور تاثیرگذار می‌دانند و طالبان نیز در نظر دارد تا در مذاکرات بین‌الافغانی از مسئله آتش‌بس برای امتیازگیری حداکثری استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала