آغاز مذاکرات بین اوکراین و ایران درباره خسارت سقوط بوئینگ 737

© AP Photo / Fabrizio Bensch آغاز مذاکرات بین اوکراین و ایران درباره خسارت سقوط بوئینگ 737
 آغاز مذاکرات بین اوکراین و ایران درباره خسارت سقوط بوئینگ 737 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین اعلام نمود که که مذاکرات بین اوکراین و هیئت ایرانی در مورد جبران خسارت هواپیمایی بوئینگ هواپیمایی بین المللی اوکراین که در تهران در ماه ژانویه سقوط کرد، از روز پنجشنبه در کیف آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین اعلام نمود که که مذاکرات بین اوکراین و هیئت ایرانی درباره هواپیمایی بوئینگ هواپیمایی بین المللی اوکراین که در تهران در ماه ژانویه سقوط کرد، از روز پنجشنبه در کیف آغاز شد.

پیش از این، یوگنی ینین معاون وزارت امور خارجه اوکراین گفته بود که ورود یک هیئت ایرانی به اوکراین برای گفتگو درباره موضوعات مربوط به بوئینگ سقوط شده در نزدیکی تهران، در 29 تا 30 ژوئیه صورت خواهد گرفتت.

کولبا در پیامی ویدیویی که در صفحه فیس بوک وزارت امور خارجه منتشر شده ، گفت: "امروز در کیف مذاکرات مربوط به جبران خسارت را برای این که ایران پرواز هواپیمایی بین المللی PS752 را با مشارکت یک هیئت ایرانی آغاز کردیم."

وی پیش بینی می کند که روند مذاکره آسان نخواهد بود. کولبا گفت: "وزارت امور خارجه اوکراین تمام تلاش خود را می کند تا حداکثر جبران خسارت را انجام دهد. این امر باعث می شود درد و اندوه اقوام آنها کاهش دهد."

هواپیمای بوئینگ 737-800، که قرار بود به شماره پرواز PS752 در مسیر تهران-کی یف پرواز انجام دهد، در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران، درست پس از برخاستن در اوایل صبح 8 ژانویه سقوط کرد.

در این هواپیما 167 مسافر و نه عضو خدمه حضور داشتند. همه آنها جان باختند.

در میان کشته شدگان 11 شهروند اوکراینی (شامل نه نفر از خدمه)، 82 شهروند ایران، 63 شهروند کانادایی، 10 شهروند سوئدی، چهار شهروند افغانستان، سه شهروند آلمان و انگلیس حضور داشتند.

مقامات ایرانی در 11 ژانویه اعتراف کردند که بوئینگ به اشتباه توسط پدافند ایران مورد اصابت قرار گرفته است.

بعداً، امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت، که مسئولیت کامل سقوط هواپیمای اوکراینی را بر عهده می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала