پمپئو: آمریکا نیروهای خود را در ماه مه 2021 از افغانستان خارج می کند

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو: آمریکا نیروهای خود را از ماه مه 2021 از افغانستان خارج می کند
 پمپئو: آمریکا نیروهای خود را از ماه مه 2021 از افغانستان خارج می کند   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قصد دارد سرانجام در ماه می سال آینده به عنوان بخشی از توافقنامه صلح پیشین با جنبش تندرو طالبان (گروه ممنوع در روسیه) سربازان خود را از افغانستان خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه وزیر امور خارجه مایکل پومپئو در کمیته امور خارجه مجلس سنا اعلام نمود که ایالات متحده قصد دارد سرانجام در ماه می سال آینده به عنوان بخشی از توافقنامه صلح پیشین با طالبان سربازان خود را از افغانستان خارج کند.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
رایزنی ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه و افغانستان

رئیس بخش دیپلماسی آمریکا در پاسخ به سؤال سناتورها درباره خروج گفت: "ما [با طالبان]. ما سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان را به صفر خواهیم رسید. نیروهای خود را از آنجا خارج خواهیم کرد. فکر می کنم ماه مه سال آینده خواهد بود."

لازم به ذکر است که اواخر ماه فوریه آمریکا و طالبان طی مراسمی پس از مدت ها مذاکره توافق صلح را امضا کردند. این توافق شامل خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 14 ماه و همچنین آغاز گفت و گوهای بین الافغانی پس از تبادل زندانیان بود. پیشتر شورای امنیت ملی افغانستان گفته بود كه دولت این کشور در مجموع 4199 نفر از اعضای طالبان را آزاد كرده است. طالبان از مقامات افغانستان خواسته كه بر اساس توافق با آمریكا پنج هزار زندانی را آزاد كنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала