واکنش روسیه به خروج نیروهای مسلح آمریکا از آلمان

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به خروج نیروهای مسلح آمریکا از آلمان
واکنش روسیه به خروج نیروهای مسلح آمریکا از آلمان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخائیل اولیانوف ، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد آلمان می تواند از تصمیم آمریکا برای خارج کردن بخشی از نیروهای نظامی خود از این کشور سود ببرد.

به گزارش اسپوتنیک، اولیانوف در توییتر خود نوشت: "برخی از ناظران ، خروج 12،000 سرباز آمریکایی از آلمان را" مجازات "برای برلین می دانند. چرا؟ آلمان که مورد تهدید قرار ندارد. بنابراین ، عرصه امنیتی تحت تأثیر قرار نمی گیرد. از نظر سیاسی ، احتمالاً آلمان از این امر سود خواهد برد."

خروج هزاران نظامی آمریکایی از آلمان - اسپوتنیک ایران
خروج هزاران نظامی آمریکایی از آلمان

این دیپلمات افزود: عقب نشینی بخشی از نیروهای نظامی آمریکایی از آلمان تنها می تواند بر اوضاع اقتصادی در مناطق اطراف پایگاههای آمریکایی تأثیر بگذارد.

پیش از این ، مارک اسپر، رئیس پنتاگون از خروج تقریباً 12 هزار سرباز آمریکایی از آلمان خبر داده بود ، که بیشتر آنها (6.4 هزار نفر) به خانه خواهند رفت و مابقی نیز به کشورهای ناتو در اروپا از جمله ایتالیا و بلژیک اعزام خواهند شد.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ پیشتر قول داده بود كه تعداد سربازان آمریكایی را در آلمان كاهش دهد. وی تصمیم خود را با این واقعیت توجیه کرده بود  که برلین در پرداخت های خود به ناتو تاخیر داشته است. چهارشنبه شب ، ارباب کاخ سفید در توییتر خود ، همچنین ابراز حیرت کرده بود  که چرا در حالی که آلمان را از روسیه انرژی می خرد ایالات متحده باید از برلین محافظت کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала