ابراز حمایت رهبر ایران از اعتراضات مردم در امریکا

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز حمایت رهبر ایران از اعتراضات مردم در امریکا
ابراز حمایت رهبر ایران از اعتراضات مردم در امریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی از اعتراضات فعلی در آمریکا حمایت کرده و رفتار دولت این کشور با مردم خود را محکوم نمود.

به گزارش اسپوتنیک، در پیام آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت ایام حج آمده است:"نگاهی به خیابانهای امریکا، به رفتار دولتمردان آمریکا با مردم خود، به دره‌ی عمیق فاصله‌ی طبقاتی در آن کشور، به حقارت و بلاهتِ کسانی که برای مدیریت آن کشور انتخاب شده‌اند، به تبعیض‌نژادی هولناک در آن، به قساوت مأمور موظف آن که یک غیرمجرم را در خیابان با خونسردی و در برابر چشم رهگذران با شکنجه به قتل میرساند، عمق بحران اخلاقی و اجتماعی تمدن غربی و اعوجاج و بطلان فلسفه‌ی سیاسی و اقتصادی آن را آشکار میکند.

رفتار امریکا با ملتهای ضعیف، نسخه‌ی بزرگ‌شده‌ی رفتار آن پلیس است که زانوی خود را بر گردن یک سیاه‌پوست بیدفاع گذاشت و آن قدر فشرد تا جان داد.

آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
پوستر معنادار منتشره در سایت آیت الله خامنه ای بعد از تهدید ترامپ به انهدام شناورهای ایرانی

... حضور آمریکا در منطقه‌ی غرب آسیا را به زیان ملتهای این منطقه و موجب ناامنی و ویرانی و عقب‌ماندگی کشورها میدانیم. در قضایای کنونی آمریکا و حرکت ضد تبعیض نژادی در آن هم، موضع قاطع ما جانبداری از مردم و محکوم کردن رفتار قساوت‌آمیز دولت نژادپرست آن کشور است".

موج اعتراضات و آشوب ها در شهر های آمریکا پس از کشته شدن سیاه پوست آمریکایی جرج فلوید در ماه مه در شهر مینیاپولیس آغاز شد. اکنون درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس در شهرهای سیاتل و پرتلند ادامه دارد. اطلاع داده شد که در پرتلند نیروهای فدرال برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و نارنجک های صوتی استفاده می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала