لهستان از اعزام جنگنده های F-35 در مرزهای روسیه هراس دارد

© Sputnik Screenshot لهستان از اعزام جنگنده های F-35 در مرزهای روسیه هراس دارد
 لهستان از اعزام جنگنده های F-35 در مرزهای روسیه هراس دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لهستان تصمیم گرفته است جنگنده های نسل پنجم F-35 Lightning II را در پایگاه خود در شهر مالبورک در 80 کیلومتری منطقه کالینینگراد و در مینسکو-مازووتسکی ، واقع در نزدیکی مرز بلاروس را مستقر نکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال  دفنس 24، لهستان از استقرار آخرین جنگنده ها در شرق این کشور خودداری کرده است ، زیرا مقامات ترس دارند که روسیه بتواند ویژگی های راداری و مادون قرمز آنها را مورد مطالعه قرار دهد. بنابراین، رهبری ارتش لهستان تصمیم گرفت هواپیمای F-35 را در غرب کشور در سویدوین ، جایی که قبلاً اسکادران سو-22 قرار داشتند بگذارند.

لهستان، روسیه را اصلی ترین تهدید ناتو خواند - اسپوتنیک ایران
لهستان، روسیه را اصلی ترین تهدید ناتو خواند

نویسنده مقاله بر اساس مناقصه ای منتشر شده با مشارکت وزارت دفاع لهستان برای ساخت و نوسازی پایگاه هوایی در سویدوین به چنین نتیجه ای رسیده است. این روزنامه نگار می گوید که در آینده می توان F-16 Fighting Falcon را در آنجا قرار داد.

در ماه ژانویه ، لهستان قراردادی را برای خرید 32 جنگنده F-35 به ارزش 4.6 میلیارد دلار امضا کرد. پیش بینی می شود نیروی هوایی این کشور عملیات تمام عیار جنگنده های F-35 را در سال 2026 آغاز کند.

برنامه ریزی شده است که F-35 جایگزین جنگنده های MiG-29 و Su-22 ساخت اتحاد جماهیر شوروی شود ، که هنوز در خدمت نیروی هوایی لهستان هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала