کاهش درآمد عربستان سعودی

© Sputnik / Mihail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر کاهش درآمد عربستان سعودی
کاهش درآمد عربستان سعودی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درآمد بودجه عربستان سعودی در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد کاهش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، عربستان به دلیل همه گیر شدن کرونا ویروس و پایین بودن قیمت نفت با کاهش پول مواجه شده است. درآمدهای کالایی در عربستان در سه ماهه دوم 45 درصد کاهش یافت و به 95.7 میلیارد ریال عربستان (22.5 میلیارد دلار) رسید.

عربستان - اسپوتنیک ایران
کاهش صادرات نفت عربستان

در برابر بحران، دولت عربستان در تلاش است هزینه ها را کاهش دهد. درآمد عربستان نسبت به آوریل-ژوئن 2019 به میزان 17 درصد کاهش یافته است. با این حال، کسری سه ماهه اول سال جاری همچنان نسبت به سه ماهه اول به 109.2 میلیارد ریال (25.8 میلیارد دلار) سه برابر شد. اقتصاددانان می گویند که ممکن است عربستان تا پایان سال به 15 درصد از تولید ناخالص داخلی برسد، بالاترین میزان از سال 2014 می باشد.

در ماه ژوئیه ، مشخص شد که این پادشاهی در ماه مه 23.9 میلیارد ریال (6.4 میلیارد دلار) از صادرات نفت به دست آورده است. این 60 درصد کمتر از میانگین ماهانه سال گذشته 16.8 میلیارد دلار است.

در 6 ژوئن ، کشورهای اوپک موافقت کردند که کاهش تولید نفت را تقریباً در حداکثر حجم گسترش دهند. تولید تا پایان ماه ژوئیه در روز 9.7 میلیون بشکه در روز باقی ماند.

پیش از این در خبرها آمده است، به نقل از داده های سازمان آماری مشترک نفتی (JODI)، روسیه در تولید نفت از عربستان سعودی پیشی گرفت. پیش از این عربستان سعودی در راس قرار داشت. به این ترتیب، روسیه در سه دهه دوم سال از عربستان پیشی گرفت و پیش از آن نیز از نوامبر 2018 این مقام دوم را به دست آورد. در ماه مه ، تولید نفت در روسیه 16.8 درصد کاهش یافت، اما در عربستان سعودی ، سقوط در مقایسه با آوریل 29.3 درصد بوده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала