نبرد انتخاباتی بایدن و ترامپ ادامه دارد

© REUTERS / Brennan Linsley, Fileبایدن
بایدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بایدن توانست در سه ایالت کلیدی از ترامپ جلو بزند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به نظرسنجی جدید شبکه سی. ان. ان،جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات در سه ایالت کلیدی از رقیب جمهوری‌خواهش دونالد ترامپ پیش افتاده است.

بایدن در این ایالت، حمایت ۵۲ درصد رأی‌دهندگان و ترامپ ۴۰ درصد را با خود دارد. نامزد دموکرات همچنین در ایالت فلوریدا با ۵۱ درصد از ترامپ با ۴۶ درصد جلو افتاده است. علاوه بر این، ۴۹ درصد رأی‌دهندگان در ایالت آریزونا اعلام کرده‌اند به بایدن رأی خواهند داد و ۴۵ درصد نیز گفته‌اند که به ترامپ رأی می‌دهند.

پمپئو از  تلاش ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا سخن گفت  - اسپوتنیک ایران
پمپئو از تلاش ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا سخن گفت

میشیگان، فلوریدا و آریزونا از جمله ایالت‌هایی هستند که وی در انتخابات ۲۰۱۶ با برتری اندکی بر رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون پیروز شد. در میشیگان اختلاف در 10هزار و 700 رأی بود.

نظرسنجی سی. ان. ان نشان می‌دهد که اکثر رأی‌دهندگان در این سه ایالت، از عملکرد وی در ارتباط با مسائل نژادی و همچنین مقابله با ویروس کرونا راضی نیستند. در آریزونا و میشیگان ۵۹ درصد و در فلوریدا ۵۷ درصد رأی‌دهندگان گفتند که از مدیریت ترامپ در مسائل نژادی ناراضی هستند.

همچنین در آریزونا ۶۰ درصد، در میشیگان ۵۹ درصد و در فلوریدا ۵۷ درصد رأی‌دهندگان از عملکرد وی در مقابله با کرونا ابراز نارضایتی کردند. در سوال نظرسنجی که کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری می تواند «از آمریکایی‌ها در مقابل این بلا حمایت کند»، در میشیگان بایدن در مقایسه با ترامپ از رأی بیشتری برخوردار شد- 52 درصد در مقابل 43 درصد ترامپ.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر برگزار می‌شود. پیشتر اعلام شده بود که شهروندان آمریکا نگران وضعیت مرتبط با شیوع کووید در کشور هستند، از اینرو آنها رأی خود را به بایدن می دهند.  زیرا رئیس جمهور کنونی نتوانست بخوبی به مقابله با این ویروس دست بزند. در رابطه با این موضوع، 49 درصد به بایدن و 41 درصد به ترامپ رأی دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала