چین کنترل کنسولگری آمریکا را به دست گرفت

© REUTERS / Hyungwon Kangچین کنترل کنسولگری آمریکا را به دست گرفت
چین کنترل کنسولگری آمریکا را به دست گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت چین در پی بسته شدن سفارت کشورش در آمریکا روز جمعه گذشته دستور بستن کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، تنها 3 روز پس از بسته شدن کنسولگری چین در شهر هوستون ایالت تگزاس آمریکا، دولت چین دوشنبه 27 ژوئیه 2020 راس ساعت 02:00 به وقت گرینویچ در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه این کشور صادر شده اعلام کرد در اقدامی متقابل کنسولگری آمریکا در شهر «چنگدو» را بسته و «کنترل» آن را به دست گرفته است.

روند تعطیلی کنسولگری آمریکا در شهر «چنگدو» چین  - اسپوتنیک ایران
تعطیلی کنسولگری آمریکا در چین به روایت تصویر

این اقدام پکن تنها 3 روز پس از آن صورت می‌گیرد که کنسولگری چین در شهر هوستون ایالت تگزاس آمریکا در پی اتهام آن به سرقت پژوهش‌های پزشکی با ارزش، فناوری‌ها و اطلاعات بسته شد.

همزمان با بسته اعلام شدن کنسولگری آمریکا و به دست گرفتن کنترل آن از سوی پکن روز یکشنبه برخی ساکنان شهر «چنگدو» در جنوب غرب چین با حضور در مقابل سفارت، تصویربرداری و حمل پرچم‌های چین در اطراف کنسولگری آمریکا و پیش از بسته شدن درهای آن در میان حضور گسترده نیروهای امنیتی تجمع کردند.

شایان ذکر است اخیرا به دلیل جنگ تجاری، تبادل اتهام‌ها درباره مسئولیت پاندمی ویروس کرونا، نقض حقوق مالکیت معنوی از سوی چین و سرقت فناوری‌ها و اطلاعات و همچنین ادعاهای چین در دریای چین جنوبی و سرکوب اعتراضات در هنگ کنگ بر شدت تنش‌ها در روابط بین آمریکا و چین افزوده شد.

در همین راستا کنسولگری چین در تگزاس به «تبدیل شدن به مرکز جاسوسی» علیه ایالات متحده آمریکا و سرقت اطلاعات، فناوری‌ها و پژوهش‌های پزشکی با ارزش متهم شد و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه گذشته ضرب‌ الاجلی 72 ساعته را برای بستن آن اعلام کرد.

بنا به مشاهدات خبرنگاران خبرگزاری فرانسه تعداد زیادی از افراد به دلیل کنجکاوی در مقابل سفارت آمریکا در چنگدو جمع شده‌اند، برخی از آنها به تصویربرداری پرداخته و برخی دیگر فرزندانشان را برای دیدن این رویداد به محل آورده بودند که در این میان نیروهای امنیتی به طور گسترده‌ای در اطراف ساختمان کنسولگری حضور یافته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала