ایران از "انتقام گیری سخت‌تر" از آمریکا سخن گفت

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران
علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از "انتقام گیری سخت‌تر" از آمریکا به خاطر ترور سپهبد سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تأکید بر اینکه دو ملت ایران و عراق تا انتقام خون د سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس (معاون فرمانده حشد الشعبی عراق) را از "تروریست‌های آمریکایی"" نگیرند آرام نخواهند گرفت، خاطرنشان کرد که "انتقام سخت‌تری علیه تروریست‌ها در راه است".

گزارشگر سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی قتل قهری است که مسئولیتش بر گردن آمریکاست - اسپوتنیک ایران
گزارشگر سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی قتل قهری است که مسئولیتش بر گردن آمریکاست

دریابان علی شمخانی روز چهارشنبه در پیامی توئیتری تأکید کرد که دو ملت ایران و عراق منتقم خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس هستند و تا عاملین ترور آنها را مجازات نکنند، آرام نخواهند گرفت.

دریابان شمخانی در پیام توئیتری خود تصریح کرد: «ترامپ معترف است ارتش آمریکا با دستور مستقیم او مرتکب جنایت ترور دو چهره درخشان مبارزه با تروریسم سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس شد. دو ملت ایران و عراق منتقم خون این شهیدانند و تا عاملین آن را مجازات نکنند آرام نخواهند گرفت. انتقام سخت تری در راه است.»

ایالات متحده 3 ژانویه امسال عملیاتی را برای  ترور سپهبد سلیمانی و همراهان وی از جمله معاون فرمانده حشد الشعبی عراق در بغداد انجام داد. در پاسخ ، ایران به پایگاه های نیروهای آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. در ابتدا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رهبری پنتاگون گفتند که حمله موشکی ایران تلفات جانی نداشته اما سپس ارتش آمریکا مجبور شد بپذیرد كه قربانیانی وجود داشته است. علاوه بر این ، تعداد سربازان آسیب دیده آمریکایی بر اثر این حمله دائما در حال افزایش بوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала