ظریف در مصاحبه با اسپوتنیک: سعودی ها بیدار شوند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف در مصاحبه با اسپوتنیک: سعودی ها بیدار شوند
ظریف در مصاحبه با اسپوتنیک: سعودی ها بیدار شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک ضمن ابراز امادگی تهران برای برای از سرگیری ارتباطات با ریاض اظهار داشت آمریکایی ها نشان دادند که هیچ وقت به خاطر منافع عربستان حاضر نیستند، وارد جنگ بشوند و بهتر است که سعودی ها کم کم بیدار شوند.

محمد جواد ظریف در پاسخ به سوال اسپوتنیک درباره نتایج فعالیت تهران در راستای از سرگیری ارتباطات دیپلماتیک با عربستان سعودی  گفت:" ما آماده ایم که با عربستان سعودی به عنوان دو کشور مهم در منطقه خلیج فارس همکاری کنیم، اما به نظر می رسد که دولت عربستان و حاکمان کنونی بیشتر به دنبال این هستند که آمریکا را وارد یک جنگ کنند و از این مسیر نفع ببرند. اما در ماه های گذشته آمریکایی ها نشان دادند که هیچ وقت به خاطر منافع عربستان حاضر نیستند، وارد چنین جنگی بشوند و بهتر است که سعودی ها کم کم بیدار شوند، بوی قهوه را حس کنند و با کسانی که همیشه همراهشان در این منطقه هستند،شروع به گفتگو کنند، به جای اینکه با اسرائیل و آمریکا تلاش کنند".

وزیر امور خارجه ایران در سفر به بغداد با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق - اسپوتنیک ایران
نماینده عراقی: ایران از عراق درخواست میانجیگری با عربستان و آمریکا نکرده

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال ما در خصوص اینکه "خط قرمز ایران برای از سرگیری ارتباطات با عربستان سعودی چی است؟" اظهار داشت:"ما هیچ مشکلی نداریم".

پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مسکو گفته بود  ایران آماده روابط خوب با عربستان سعودی است، اما خود این کشور نمی خواهد چنین رابطه ای با تهران داشته باشد.

محمد جواد ظریف در نشست مسکو در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و عربستان گفت: "ما با ترکیه و عراق روابط خوبی داریم. روابط بسیار نزدیک با پاکستان داریم. روابط بسیار نزدیک با بسیاری از کشورها در سواحل جنوبی خلیج فارس داریم. متأسفانه دولت عربستان سعودی نمی خواهد با ما همراه باشد. ما برای چنین روابط (خوبی) آماده هستیم. آن روابط خوبی با سایر همسایگان خود داریم، با عربستان سعودی و امارات بر اساس تفاهم خوب، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، و همچنین بر اساس عدم دخالت در امور داخلی، انجام داده ایم. دولت عربستان سعودی به خوبی از عقاید و پیشنهادات ما آگاه است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала