نخست وزیر عراق تاکید کرد که اجازه نمی دهد تهدیدی از عراق متوجه ایران شود

© Photo / PadDolatنخست وزیر عراق تاکید کرد که اجازه نمی دهد تهدیدی از عراق متوجه ایران شود
نخست وزیر عراق تاکید کرد که اجازه نمی دهد تهدیدی از عراق متوجه ایران شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکاظمی : روابط ایران و عراق صرفاً ناشی از موقعیت جغرافیایی دو کشور و 1450کیلومتر مرز مشترک نیست، بلکه روابط تاریخی، دینی و فرهنگی است که ریشه در تاریخ دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پس از دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست خبری مشترک، گفت: از جناب آقای رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که من و هیات همراهم را دعوت کردند تا به تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران سفر داشته باشم که هدف از این سفر تقویت روابط تاریخی است که میان دو کشور وجود دارد.

ظریف در سفر به عراق با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد - اسپوتنیک ایران
ظریف در سفر به عراق با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد

الکاظمی ادامه داد: روابط ایران و عراق صرفاً ناشی از موقعیت جغرافیایی دو کشور و 1450کیلومتر مرز مشترک نیست، بلکه روابط تاریخی، دینی و فرهنگی است که ریشه در تاریخ دارد. همچنان که ما موضوع مسائل منطقه‌ای، ثبات و صلح را مورد گفت‌وگو قراردادیم آنهم زیر سایه چالش‌هایی که منطقه با آن روبرو است. ما علیه تروریسم و گروه‌های تکفیری جنگیدیم و جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که در این راه کنار عراق ایستاد و ما این را فراموش نخواهیم کرد. به همین دلیل عراق هم در کنار ایران ایستاد تا به ایران برای گذر از چالش‌های اقتصادی‌اش کمک کند و در این راه عراق تبدیل به یک بازار بزرگ برای تجارت ایران شده است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: ایران و عراق هر دو از چالش‌ها و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند و ملت‌های ما منتظرند تا خدمات بهتری از دولت‌ها دریافت کنند. عراق اجازه نمی‌دهد تهدیدی از خاک آن متوجه کشور ایران شود به ویژه این که روابط دو کشور به صدها سال پیش برمی‌گردد اما باید این روابط دیرپا را حمایت کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала