کره‌ جنوبی سفیر ایران را برای تسلیم اعتراض احضار کرد

© Flickr / Global Panoramaپرچم کره جنوبی
پرچم کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه ‌شنبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول را در اعتراض به اظهار نظرات مقامات ایرانی فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه کره ‌جنوبی امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول را احضار کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
کره جنوبی باید پول ایران را برگرداند

احضار سفیر ایران در حالی صورت می‌گیرد که هشت میلیارد دلار از اموال ایران نزد بانک‌های کره جنوبی بلوکه شده است و سئول از ترس تحریم‌های آمریکا از بازگرداندن این مبلغ به تهران خودداری می‌کند.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اخیراً درباره اقدام این وزارتخانه برای بازگرداندن پول بلوکه‌شدن ایران در کره جنوبی گفت: اخطارهای لازم به کره جنوبی داده شده و صراحتاً اعلام کردیم اگر پول ایران را ندهند غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه کشوری یاغی ایران را تحریم کرده است و این بهانه کره جنوبی که آمریکایی‌ها مانع می‌شوند پول‌ها وارد ایران شود قابل قبول نیست، گفت:‌ رابطه این دو کشور به ما ارتباطی ندارد، این‌که بخواهند رابطه ارباب‌رعیتی با آمریکا داشته باشند به ما ارتباطی ندارد.

یونهاپ گزارش داد، کوه کیونگ ــ سوک مدیر آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی در دیدار سفیر ایران از سخنان اخیر موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ابراز تأسف کرده است.

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران هفته گذشته درباره کارشکنی دولت کره جنوبی در برگرداندن هشت میلیارد دلار از منابع ایران، بیان کرد: این رقم در شرایط فعلی برای ما بسیار مهم است و رفتار کره جنوبی قابل درک نیست و ما فکر می‌کنیم از نظر حقوقی و قانونی منعی برای بازگرداندن آن نیست.

افکار عمومی ذهنیت خوبی نسبت به این اقدام دولت کره ندارد و امیدوارم قبل از آنکه دیر شود و تأثیری بر روابط بلندمدت دو کشور بگذارد در این اقدام خود تجدیدنظر کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала