بریتانیا: روسیه در سیاست ما مداخله می کند

© Fotolia / Samottبریتانیا: روسیه در سیاست ما مداخله می کند
بریتانیا: روسیه در سیاست ما مداخله می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون اطلاعات پارلمان های بریتانیا تأیید دارد، که فدراسیون روسیه در تلاش است تا با استفاده از مشارکت در سازمان های بین المللی، به تجزیه جهانی بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اطلاعاتی پارلمان انگلیس معتقد است که سرویس های اطلاعاتی روسیه، انگلستان را یکی از اهداف اصلی خود می دانند، طبق گزارش کمیسیون که در روز سه شنبه منتشر شد، سرویس های اطلاعاتی انگلیس باید قدرت های جدیدی برای مقابله به مثل داشته باشند.

 لندن  - اسپوتنیک ایران
واکنش سفارت روسیه در بریتانیا نسبت به اعلامیه لندن در باره تهدید سایبری

در متن این کمیسیون آمده است: با وجود این که ممکن است ما سطح و نوع تهدیدهایی راکه کشورهایی در مرز با روسیه تجربه می کنند را تجربه نکنیم، به نظر می رسد روسیه بریتانیا را یکی از اهداف اصلی خود در جهان غرب می داند! کارشناسان معتقدند که ما باید بلافاصله ایالات متحده و ناتو را دنبال کنیم.

برای مقابله با "تهدید روسیه"، به گفته نویسندگان این گزارش، لازم است اختیارات ویژه و اضافی به انگلستان داده شود.

این کمیسیون خاطر نشان ساخت: شرط واضح قانون جدید خواهد بود؛ جامعه اطلاعاتی باید ابزار لازم را بدست آورد و فرصت بهتری برای مبارزه با این دشمن بسیار قدرتمند بدست آورد.

این به معنای یک چارچوب نظارتی جدید برای مبارزه با جاسوسی، معاملات غیرقانونی مالی نخبگان روسی با واسطه هایی است که از این فعالیت ها حمایت می کنند.

متن گزارش 50 صفحه ای در 17 اکتبر سال گذشته به دفتر نخست وزیری ارسال شد. دولت سپس انتشار این کتاب را کند کرد و با ذکر این واقعیت که انتشار این سند باید بر طبق "فرآیندهای خاص" انجام شود.

کمیته اطلاعاتی و امنیتی جدید این هفته تشکیل شد و زمینه انتشار این گزارش را فراهم کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، در حالی که هنوز هم مقام رئیس وزارت خارجه انگلیس را در دست دارد، در مصاحبه با ریا نووستی اظهار داشت که انگلیس داده های مربوط به دخالت روسیه در همه پرسی برگزیت و سایر روندهای سیاسی را در اختیار ندارد.

روسیه بارها اتهامات تلاش برای تأثیرگذاری بر روندهای دموکراتیک در کشورهای مختلف را رد کرده است و دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه آنها را "کاملاً بی اساس" خوانده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در مورد دخالت ادعا شده روسیه در انتخابات در کشورهای مختلف، اظهار داشت که هیچ حقوقی که این موضوع را تأیید کند وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала