چرا دولت ترامپ معترضان ضد نژادپرستی را می رباید؟

© AFP 2023 / MICHAEL B. THOMAS پلیس در آمریکا
پلیس در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس مخفی دست به ربودن معترضان آمریکایی می زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تلگراف»، گفته شده که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با گماشتن پلیس مخفی در ایالت پورتلند به مقابله با اعتراضات به نژادپرستی در این ایالت رفته است.

دولت ترامپ در راستای مقابله با اعتراضات ضدنژادپرستی اقدام به راه اندازی پلیس مخفی و ربودن معترضان کرد. در ایالت اورگان از سه روز گذشته پلیس مخفی مشغول گشت‌زنیِ مخفی با ماشین بدون آرمِ پلیس و بازداشت معترضان به نژادپرستی است. با این حال دادستان پورتلند، این بازداشت‌ها را غیر قابل توجیه عنوان کرد.

پنتاگون اظهارات ترامپ درباره ساخت  سریعترین موشک جهان را تأیید کرد - اسپوتنیک ایران
پنتاگون اظهارات ترامپ درباره ساخت سریعترین موشک جهان را تأیید کرد

یکی از معترضان از جمله از بازداشت چند ساعته‌اش توسط نیروهای ناشناس خبر داده که به مکان نامعلومی او را انتقال داده‌اند و بعد مشخص شده آنجا در واقع ساختمان دادگاه بوده است.

در حالی که بیش از ۴۵ روز از ماجرای قتل فلوید در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا می‌گذرد و از طرفی دیگر تنها حدود ۱۰۰ روز دیگر تا برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است؛ ادامه این اعتراض‌ها گواه بر این است که معترضان تصمیم دارند تا آنرا بطور جدی تا زمان برگزاری این انتخابات ادامه دهند.

از دید کارشناسان و ناظران داخلی آمریکا، ادامه اعتراض‌های سراسری در کنار همه گیری ویروس کرونا در این کشور، دو بحران بزرگ دولت دونالد ترامپ به شمار می‌روند که با وجود زمان اندک باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در تمدید حضور وی در کاخ سفید تأثیری منفی خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала