بازه زمانی ساز‌وکار حل اختلاف در برجام تمدید شد

© AP Photo / Virginia Mayoبازه زمانی ساز‌وکار حل اختلاف در برجام تمدید شد
بازه زمانی ساز‌وکار حل اختلاف در برجام تمدید شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا امکان برگزاری نشست حضوری برای بررسی اختلافاتی که از سوی ایران به هماهنگ‌ کننده برجام ارجاع شده است وجود ندارد، بازه زمانی تعیین‌ شده برای رسیدگی به درخواست تمدید شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ ‌کننده برجام طی بیانیه‌ ای از تمدید بازه زمانی مربوط به رسیدگی به اختلافات طرف‌ های برجام در چارچوب ساز‌وکار حل اختلاف در برجام، به دلیل محدودیت‌های سفر ناشی از شیوع جهانی کرونا خبر داد.

بولتون به اروپا توصیه کرد که چگونه باید با ترامپ برخورد کند - اسپوتنیک ایران
بولتون به اروپا توصیه کرد که چگونه باید با ترامپ برخورد کند

بورل در این بیانیه ای اعلام کرد: در روز سوم ماه ژوئیه، وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه ‌ای نگرانی ‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مرتبط با نحوه اجرای تعهدات برجامی سوی فرانسه، آلمان و انگلیس را به اطلاع وی رسانده و طبق بند 36 برجام اقدام به فعال ‌سازی سازوکار حل اختلاف کرده است، که با توجه به محدودیت‌ های سفر ناشی از ویروس کرونا در جهان، در حال حاضر امکان برگزاری یک جلسه عادی وجود ندارد.

با این حال جوزپ بورل در بخش دیگری از بیانیه خود تأکید کرد که طرف‌های برجام در خصوص مسائل اخیر مشاوره‌های گسترده‌ای داشته ‌اند و همه آنها عزم خود برای حفظ توافق برجام که به گفته بورل به نفع همه است، ابراز کرده‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده برجام در پایان این بیانیه خاطرنشان کرده است که نشست کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به مسائل مطرح ‌شده در نامه وزیر امور خارجه ایران به محض اینکه شرایط فراهم شود، برگزار خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала