احتمال تعقیب کیفری خواهر رهبر کره شمالی

© AP Photo / Pool / Jorge Silvaاحتمال تعقیب کیفری خواهر رهبر کره شمالی
احتمال تعقیب کیفری خواهر رهبر کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان های کره جنوبی در حال بررسی امکان آغاز تحقیقات قضایی در رابطه با خانم کیم یو جونگ ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و یکی از مقامات حزب حاکم کارگر این کشور به اتهام دست داشتن در تخریب دفتر ارتباطات بین دو کره هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وکیلی به نام  لی کیونگ جائه شکایتی را ب علیه کیم یو جونگ و پارک یونگ یونگ، زنرال  ارتش کره شمالی  به دادسرای ناحیه مرکزی سئول تقدیم کرده است . این شکواییه روز دوشنبه 13 ژوئیه به بخش تحقیقات عمومی دادسرا منتقل شده است. دادستانی در نظر دارد قبل از تصمیم گیری درباره تشکیل پرونده جنایی و کیفرخواست علیه سیاستمداران کره شمالی ، شکایت وکیل نامبرده را بررسی کند.

با این حال ، وکیل تقدیم کننده شکایت می گوید ، امکان مجازات مقامات کره شمالی وجود ندارد چون دادستان ها قادر به جمع آوری مدارک لازم علیه آنها نخواهند بود. حتی اگر دادگاهی در سئول آنها را مقصر بداند ، راهی برای اجرای حكم وجود ندارد. برای تخریب عمدی اموال غیر در کره جنوبی ، تا 10 سال حبس پیش بینی شده است.

چرا کرونا  به کره شمالی رخنه نکرده است؟ - اسپوتنیک ایران
چرا کرونا به کره شمالی رخنه نکرده است؟

به گفته این وکیل دادگستری ، وی می خواهد  توجه عمومی را به روابط رو به وخامت بین سئول و پیونگ یانگ جلب کند. وی گفت: "دستگیری کیم و پارک و محاکمه آنها دشوار است ، اما می توان تحقیق کرد. ما باید 25 میلیون نفر مردم کره شمالی را از فربکاری و ریاکاری خاندان حاکم آنها و همچنین حکومت قانون در دموکراسی آزاد ما آگاه سازیم. "

انفجار مرکز ارتباطی بین دو کره در نزدیکی مرز دو کشورصبح روز شانزدهم ژوئن اعلام شد. اعلام گردید که کره شمالی در واکنش به بی توجهی همسایه جنوبی خود در خصوص توزیع اوراق تبلیغاتی بر ضد دولت پیونگ یانگ، دفتر هماهنگی ارتباطات بین دو کره در شهر کائسونگ واقع در منطقه غیر نظامی مرزی را منفجر کرده است . کره شمالی پیشتر در این خصوص به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود. وزیر اتحاد کره در دولت کره جنوبی توضیح داد که طرف کره شمالی  این انفجار را پیشاپیش برنامه ریزی کرده و به طور علنی آن را اعلام نموده چون  چند روز قبل از این حادثه ، خواهر رهبر حزب دموکرات خلق چین ، کیم یو جونگ ، وجود دفتر هماهنگی ارتباطات بین دو کره را بی فایده خوانده بود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала