رسانه : ایران بخشی از پدافند هوایی خود را در سطح بالای آماده باش قرار داده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoرسانه : ایران بخشی از پدافند هوایی خود را در سطح بالای آماده باش قرار داده
رسانه : ایران بخشی از پدافند هوایی خود را در سطح بالای آماده باش قرار داده  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان اطلاعات آمریكا ، علائم متعددی را کشف کرده که نشان می دهند ایران در پی آتش سوزی در تأسیسات هسته ای نطنز و چندین حادثه دیگر، بخش هایی از پدافند هوایی خود را در سطح بالای آماده باش نظامی قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب روز پنجشنبه توسط شبکه تلویزیونی آمریکایی CNN با استناد به چند منبع در پنتاگون اعلام شده است.

مطابق روایت آنها ، سطح بالای آماده باش به این معنی است که پدافند هوایی ایران آماده پرتاب موشک های زمین  به هوا به سوی هر نوع هدف خطرناک است. منابع فوق الذکر چگونگی به دست آوردن علایم حاکی از این امر را مشخص نمی کنند. فقط گفته می شود ایالات متحده دائماً با استفاده از ماهواره ها ، هواپیماهای شناسایی و کشتی ها در حریم هوایی و آبهای بین المللی ، بر آنچه در ایران اتفاق می افتد،  نظارت می کند.

به گفته منابع CNN ، اطلاعات آمریكا وضعیت آماده باش بالای پدافند هوایی ایران را بخش از تمرینات نظامی این کشور نمی داند.

هشدار دوباره نهاد ایمنی هواپیمایی اروپا درباره خطر پرواز بر فراز ایران  - اسپوتنیک ایران
هشدار دوباره نهاد ایمنی هواپیمایی اروپا درباره خطر پرواز بر فراز ایران

چندی پیش بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران  اعلام کرد به ‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های (سوله، سازه‌ای فلزی با سقف شیب‌دار است) در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد"

 5 ژوئیه ، روزنامه نیویورک تایمز با استناد به منابع خود ، اطلاعاتی را منتشر کرد که علت این حادثه خرابکاری بود که توسط اسرائیل با استفاده از یک ماده منفجره سازماندهی شده است.

تأسیسات هسته‌ای نطنز با نام رسمی مرکز هسته ا‌ی شهید احمدی روشن نطنز بخشی از تأسیسات زیرزمینی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران است که به منظور غنی‌سازی اورانیوم در نزدیکی نطنز در استان اصفهان احداث شده و تصور می‌شود که به وسیله ۳۰ فوت (۹ متر) از بتن‌آرمه محافظت شده‌است.

سی ان ان همچنین از آتش سوزی در تاریخ 13 ژوئیه در یک پالایشگاه نفت در استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران خبر می دهد. این نخستین حادثه از این دست در روزهای اخیر نیست. در 12 ژوئیه ، آتش سوزی دیگری در یک پالایشگاه نفت در جنوب غربی استان خوزستان رخ داد. در تاریخ 4 ژوئیه نیز انفجار ترانسفورماتور در نیروگاه اهواز رخ داد که باعث آتش سوزی در این تاسیسات شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала