کمپانی لاکهید مارتین تحت تحریم چین قرار گرفت

© AP Photo / Ng Han Guanکمپانی لاکهید مارتین تحت تحریم چین قرار گرفت
کمپانی لاکهید مارتین تحت تحریم چین قرار گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت پکن کمپانی بزرگ سازنده تسلیحات جنگی آمریکایی را به‌ دلیل فروش موشک به تایوان مورد تحریم قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، پکن روز سه ‌شنبه شرکت تولیدی تسلیهات جنگی لاکهید مارتین را به‌ دلیل مشارکت در تازه ‌ترین فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان تحت تحریم قرار داد.

تد کروز سناتور جمهوری خواه آمریکا - اسپوتنیک ایران
۲ سناتور آمریکایی از سوی چین تحریم شدند

لاکهید مارتین کمپانی تولید کننده سلاح مهمترین پیمانکار بروزرسانی موشکهای زمین به هوای پاتریوت تایوان به‌ مبلغ 620 میلیون دلار است که دولت آمریکا هفته گذشته تأیید نمود.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند و از صدمه زدن به روابط آمریکا و چین و صلح و ثبات تنگه تایوان خود داری نماید.

لیجیان افزود: به ‌منظور تضمین منافع کشور، چین تصمیم گرفته است که اقدامات لازم را انجام دهد و تحریم‌ هایی را علیه لاکهید مارتین، به‌ عنوان مهمترین پیمانکار این قرارداد اعمال کند.

آمریکا همانند بسیاری از کشورهای دیگر دارای روابط رسمی دیپلماتیک با تایوان نیست اما از لحاظ دموکراتیک خود را متعهد به در اختیار قرار دادن ابزار دفاعی به تایوان نشان می‌دهد.

از سوی دیگر مقامات تایوان از این قرارداد موشکی استقبال کرده و معتقدند با توجه به رزمایش ‌های نظامی دریایی چین در نزدیکی تایوان، این اقدام لازم است.

از سوی دیگر امروز چین آمریکا را به تلاش برای ایجاد تنش بین قدرتهایی که در دریای چین جنوبی دارای منافع هستند متهم کرد. این انتقادات پس از آن مطرح شد که واشنگتن به‌ نشانه حمایت از متحدانش ادعاهای چین در این منطقه را رد کرد.

سفارت چین در آمریکا امروز در یک بیانیه شدیداللحن از آمریکا خواست تا خود را وارد اختلافات بین پکن و کشورهای دیگر منطقه نکند که ادعای مالکیت بر آبها و جزایر تحت مناقشه را در دریای چین جنوبی دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала