اخطار پمپئو از عواقب برداشته شدن تحریمات تسلیحاتی ایران

© Sputnikاخطار پمپئو از عواقب برداشته شدن تحریمات تسلیحاتی ایران
اخطار پمپئو از عواقب برداشته شدن تحریمات تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد: با ترساندن بسیاری از کشورها و جامعه جهانی توانسته ‌اند تجهیزات جنگی زیادی را به کشورهای حوزه خلیج فارس بفروشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مایک پمپئو روز پنج ‌شنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران در رابطه با ایران اذعان داشت: ما نگران گسترش موشکی در منطقه به ویژه از سوی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
آیا برجام توانست انتظارات اقتصادی مردم را برآورد؟

پمپئو در پرسشی که در رابطه با شورای همکاری خلیج فارس درباره برنامه موشکی ایران و تمدید ممنوعیت تسلیحاتی که در مهرماه منقضی می‌شود، انجام شد پاسخ داد: فکر می‌کنیم اتحاد جهانی برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که تنها به عدد انگشتان یک دست به انقضای آن مانده است، بسیار مهم است. فکر می‌کنیم برای منطقه و ایجاد ثبات در خاورمیانه به طرز غم‌انگیزی خطرناک خواهد بود.

ما با شرکای خلیج فارس همکاری می‌کنیم نه فقط برای یاری آمریکا در تلاش تمدید ممنوعیت تسلیحاتی که برای آنها بسیار بسیار مهم است، بلکه ما یک توافقنامه عالی برای کمک فراهم کرده‌ایم.

وی با یادآوری انواع تسلیحاتی که آمریکا به آنها فروخته است، اظهار کرد: آنچه که علنی شده است و چیزهایی که می ‌توانیم به صورت علنی و خصوصی برای کمک به امنیت آنها در مواجهه با توانایی فزاینده ایران در پرتاب موشک در سراسر منطقه فراهم کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به به سوال "آیا برنامه ‌ای برای افزایش توانایی‌های دفاعی آنها دارید؟" گفت: در نهایت ظرفیت‌های موشکی مستقر خواهیم کرد که به اندازه کافی سترگ هستند که در برابر موشک‌ در سراسر منطقه دفاع کنند اما حملات هوایی آنها حتی فراتر از همسایگانشان، رخ خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала