ممنوعیت پروژه های مالی آمریکا در خصوص اعمال زور علیه ایران

© AFP 2023 / Delil Souleimanممنوعیت پروژه های مالی آمریکا در خصوص اعمال زور علیه ایران
ممنوعیت پروژه های مالی آمریکا در خصوص اعمال زور علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیش نویس بودجه نظامی برای سال مالی 2021 در آمریکا خبر از ممنوعیت پروژه های مالی آمریکا در خصوص اعمال زور علیه ایران می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا در پیش نویس بودجه نظامی برای سال مالی 2021 ، مجموعه ای از ممنوعیت های تأمین مالی برنامه های خارجی را از جمله استفاده از زور علیه ایران، ایجاد پایگاه های دائمی در عراق و افغانستان و کنترل مراکز تولید نفت در سوریه و عراق را پیشنهاد نمود.

کمیته بین الملل دومای روسیه: امتناع آمریکا در خروج از عراق به معنی اشغال این کشور می باشد - اسپوتنیک ایران
کمیته بین الملل دومای روسیه: امتناع آمریکا در خروج از عراق به معنی اشغال این کشور می باشد

به ویژه ، در پیش نویس این سند آمده است که "هیچ چیز در این قانون نمی تواند به عنوان اجازه استفاده از زور علیه ایران تعبیر شود".
پیش نویس بودجه نطامی امریکا می گوید: "تأمین بودجه تأسیس پایگاه های دائمی در افغانستان یا عراق ممنوع است."
علاوه بر این، امریکا ممنوعیت "آزمایش غیر ضروری سلاح های هسته ای" ، عرضه جنگنده های F-35 به ترکیه "را برای جلوگیری از افشای فناوری پیشرفته آمریکایی برای سیستم های موشکی روسیه پیشنهاد می کند.
فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا صحت گزارش "توطئه" روسیه با طالبان را زیر سوال برد
جنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده واحد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه  (CENTCOM) در مصاحبه‌ای به ABC نیوز عنوان کرد: «این پرونده اطلاعاتی به حد کافی برای من اثبات نشد که من بتوانم آن را به یک دیوان حقوقی ببرم و این مساله اغلب در نبرد اطلاعاتی درست است. شما شاخص‌های زیادی می‌بینید که بسیاری از آنها ناراحت کننده هستند و در خصوص بسیاری از آنها شما وارد عمل می‌شوید اما در این پرونده به اندازه کافی وجود ندارند.»

پیش‌تر روزنامه نیویارک‌تایمز ادعا کرده‌بود که افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه، به طالبان در گذشته وعده داده‌بود که در برابر هر نظامی آمریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала