پیونگ یانگ تمایلی برای مذاکره با واشنگتن ندارد

© AFP 2023 / Ed Jonesکره شمالی
کره شمالی   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت سئول باید مداخله در امور داخلی سایر کشورها را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  آژانس مرکزی تلگراف کره شمالی، کوآن جونگ گون، مدیرکل بخش امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی روز سه شنبه (7 ماه ژوئیه)تصریح کرد که مقامات پیونگ یانگ قصد و تمایلی برای نشستن پای میز مذاکره با آمریکا ندارند.

در اعلامیه منتشره آمده است:« یکبار دیگر بطور مشخص اعلام می‌کنیم که ما قصد نشستن پشت میز مذاکرات با آمریکا را نداریم».

این دیپلمات بلندپایه کره شمالی با انتشار یک بیانیه در خبرگزاری رسمی این کشور  از اقدام کره جنوبی برای دامن زدن به «شایعه نابجا» در مورد نشست بعدی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی وی انتقاد کرد و از دولت سئول خواست تا «مداخله در امور داخلی سایر کشورها را متوقف کند».

بولتون: دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی اشتباه استراتژیک بود - اسپوتنیک ایران
بولتون: ترامپ در دیدار با رهبر کره شمالی بدنبال عکس گرفتن بود

گفتنی است که دیدار تاریخی رهبران دو کشور ایالات متحده آمریکا و کره شمالی در جزیره سنتوزای سنگاپور در سال 2018 به انجام رسید. این دیدار پس از مذاکرات فشرده و طولانی مدت نمایندگان دو کشور ممکن شد. کیم جونگ اون و دونالد ترامپ پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته و تنها با حضور مترجمان گفتگو کردند.

دیدار دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی دو کره انجام شد. ترامپ با حضور در منطقه مرزی٬ ابتدا با عبور از مرز دو کره قدم در خاک کره شمالی گذاشت و سپس کیم جونگ اون در کنار رئیس جمهوری آمریکا به خاک کره جنوبی آمد. پس از آن رهبران دو کشور در یک نشست کوتاه با خبرنگاران صحبت کردند.

ترامپ در خلال صحبت‌هایش با خبرنگاران از تعابیری مانند «لحظه تاریخی» و «موقعیت ویژه برای تمام دنیا» استفاده کرد و گفت که از کیم جونگ اون برای سفر به کاخ سفید دعوت خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала