درخواست زاخارووا از سازمان های بین المللی: چرا پخش راشا تودی در لتونی ممنوع شده است

© Sputnik / Valeriy Melnikov درخواست زاخارووا از سازمان های بین المللی: چرا پخش راشا تودی در لتونی ممنوع شده است
 درخواست زاخارووا از سازمان های بین المللی: چرا پخش راشا تودی در لتونی ممنوع شده است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه از سازمان های بین المللی خواست تا ممنوعیت پخش RT در لتونی را ارزیابی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا گفت: فدراسیون روسیه از سازمان های بین المللی می خواهد تا تصمیم لتونی برای ممنوعیت پخش "راشا تودی" را ارزیابی کنند.

واکنش مدیرکل راسیا سیگودنیا به ممنوعیت آرتی در لتونی - اسپوتنیک ایران
واکنش مدیرکل "راسیا سیگودنیا" به ممنوعیت "آرتی" در لتونی

وی یادآور شد: این اقدام لتونی برای محدودیت فضای اطلاعات در کشوری است که بیش از 40 درصد از مردم ترجیح می دهند به زبان روسی اطلاعات را دریافت کنند.

زاخارووا روز پنجشنبه در یک جلسه توجیهی اظهار داشت: "ما بارها به سازمان های بین المللی، مدافعان حقوق بشر به وضعیت غیرقابل قبول در لتونی با تبعیض میان ساکنان روسی زبان این کشور هشدار دادیم".

وی تأکید کرد: " ما از ساختارهای بین المللی ذیربط می خواهیم تا تصمیم ريگا جهت رعایت تعهدات سیاسی و حقوقی لتونی برای اطمینان از آزادی بیان را تحت نظارت قرار دهند."

در لتونی روز سه شنبه پخش شبکه های آرتی، آرتی اچ دی، آرتی عربی، آرتی اسپانیایی، آرتی مستند اچ دی، آرتی مستند و آرتی تی وی ممنوع اعلام شد به خاطر اینکه مقامات این کشور اعلام کردند که آنها متعلق به کیسلیف هستند که تحت تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارد.

دمیتری کیسلیف، مدیرکل "راسیا سیگودنیا" گفت: "این تصمیم نشانگر میزان حماقت و نادانی مقامات لتونی است که به خاطر روسیه هراسی نابینا شده اند. ما از این اعلامیه خندیدیم، مقامات لتونی به سادگی در دام افتادند. ممنوعیتی که آنها بیان کردند هیچ مبنای قانونی ندارد، بنابراین لتونی باید سریعاً پخش آرتی را بازگرداند و از همکاران ما عذرخواهی کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала