آمریکا ارسال تجهیزات نظامی به هنگ کنگ را متوقف کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا ارسال تجهیزات نظامی به هنگ کنگ را متوقف کرد
آمریکا ارسال تجهیزات نظامی به هنگ کنگ را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایالات متحده خبر از توقف ارسال تجهیزات نظامی و فناوری های حساس به هنگ کنگ داد.

به گزارش به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام داشت: صادرات تجهیزات نظامی و فناوری‌ های نوین آمریکایی به هنگ کنگ متوقف شد.

محدودیت صدور روادید چین برای مقامات آمریکایی - اسپوتنیک ایران
محدودیت صدور روادید چین برای مقامات آمریکایی

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: این تصمیم به دلیل اقدامات حزب کمونیست چین برای نقض آزادی‌های هنگ کنگ گرفته شده است و واشنگتن را وادار در تغییر سیاست‌های خود درباره این منطقه کرده است.

پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود، که واشنگتن صدور روادید برای شماری از مقامات حزب کمونیست چین را در ارتباط با تحولات هنگ کنگ محدود می‌ کند.

بر اساس این گزارش، پمپئو اعلام کرد که کشورش صدور روادید برای این مقامات را به دلیل تحولات مربوط به هنگ کنگ محدود می ‌کند. وی علت این محدودیت‌ها را تصمیمات پکن درباره هنگ کنگ اعلام کرد.

این در حالی است که سنای آمریکا در ادامه دخالت‌ های این کشور در امور سایر کشورها و برای تحت فشار قرار دادن چین در خصوص قانون امنیت ملی، تحریم ‌های جدیدی را علیه پکن تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، سنای آمریکا قانونی دوحزبی را برای تحریم بانک‌هایی که با مقامات چینی دخیل در قانون امنیت ملی هنگ‌ کنگ در ارتباط هستند به تصویب رساند.

سناتور دموکرات کریس ون هولن از ایالت مریلند و سناتور جمهوریخواه پت تومی از ایالت پنسیلوانیا طرح این تحریم را مطرح کرده بودند. این طرح تحریمی با حمایت دو حزب اصلی آمریکا مطرح شده است و پیش از آنکه برای اجرایی شدن به کاخ سفید ارسال شود باید مجلس نمایندگان نیز آن را به تصویب برسانند.

در جریان برگزاری سومین جلسه از سیزدهمین نشست سراسری کنگره ملی خلق چین در تاریخ بیست و هشتم ماه مه، تصمیماتی در ارتباط با ایجاد و بهینه‌ سازی ساختار حقوقی و سازوکار اجرایی قوانین مربوط به منطقه اداری ویژه هنگ‌کنگ با هدف حراست از امنیت ملی در این حوزه اتخاذ شد و به تصویب رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала