هوک: درخواست ایران برای دستگیری ترامپ ترفند تبلیغاتی است

© AP Photo / Cliff Owenبرایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران: ایالات متحده فریب ایران را برای صدور حکم بازداشت ترامپ را "فریب تبلیغاتی" می داند.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، این اقدام ایران برای صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و 35 نفر دیگر برای دست داشتن در ترور قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را "فریب تبلیغاتی" دانست.

واکنش اینترپل به دستور جلب ترامپ در پرونده قتل سردار سلیمانی 
 - اسپوتنیک ایران
واکنش اینترپل به دستور جلب ترامپ در پرونده قتل سردار سلیمانی

پیش از این گزارش شده بود که مقامات قضایی ایران خواستار آن هستند که اینترپل بیش از 30 نفر را که در آماده سازی طرح و در قتل قاسم سلیمانی شرکت داشتند، در فهرست بین المللی تحت تعقیب قرار دهند، که از جمله آنها شخصیت های سیاسی و نظامی ایالات متحده و سایر کشورها از جمله ترامپ هستند.

هوک در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض که از طریق شبکه تلویزیونی الاخباریه پخش شد، گفت: این سیاستی است که هیچ ارتباطی با امنیت ملی، صلح یا ارتقاء ثبات ندارد ... این یک ترفند تبلیغاتی است که هیچ کس آن را جدی نمی گیرد. ما معتقدیم که اینترپل مداخله نمی کند و "اعلامیه های قرمز" که مبتنی بر ماهیت سیاسی باشد، صادر نمی کند.

همانطور که پیش از این به ریا نووستی در دفتر مرکزی اینترپل در لیون گفته شده بود، آیین نامه داخلی اینترپل اجازه نمی دهد که یک سازمان بین المللی درخواست مقامات قضایی ایران را برای جستجوی ترامپ و سایر قربانیان احتمالی قتل سلیمانی در نظر بگیرد.

ایالات متحده عملیاتی را برای از بین بردن سردار سلیمانی در بغداد در تاریخ 3 ژانویه انجام داد. در پاسخ، ایران حملات موشکی به پایگاهی در عراق، جایی که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند، انجام داد. در ابتدا، ترامپ و رهبری پنتاگون گفتند که بر اثر اصابت گلوله ها تلفات جانی نداشته است. سپس ارتش مجبور شد بپذیرد كه قربانیانی وجود داشته است. علاوه بر این، تعداد آنها دائما در حال افزایش بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала