تدارکات اتحادیه اروپا برای پاسخ به تحریم های آمریکا علیه "نورد استریم 2"

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تدارکات اتحادیه اروپا برای پاسخ به تحریم های آمریکا علیه "نورد استریم 2"
تدارکات اتحادیه اروپا برای پاسخ به تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا در حال آماده سازی پاسخ به تحریم های ایالات متحده علیه پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه "هندلزبلات" با اشاره به پاسخ کتبی جوزپ بورل،  رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا به درخواست پارلمان اروپا اطلاع داده است.

در بخشی از پاسخ آقای بورل آمده است:"کمیسیون اروپا در حال آماده سازی شرایط برای تصویب چنان مکانیزم تحریم های شدید است که باعث افزایش پایداری اروپا در برابر تأثیر تحریم های برون مرزی اعمال شده توسط کشورهای ثالث شود".

افشای جزئیاتی از تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم 2 - اسپوتنیک ایران
افشای جزئیاتی از تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم 2

با این حال ، مشخص نشده است که در مورد چه نوع اقدامات پاسخگو بحث می شود.

طوری که بلومبرگ پیشترنوشته بود آلمان نیز در صورت اعمال تحریم های جدید علیه  پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 تدابیری را اتخاذ خواهد کرد . 9 ژوئن اعلام شد برلین تحریم های برون مرزی آمریکا علیه ساختن خط لوله گاز "نورد استریم 2" را غیرقابل قبول می داند  و نمایندگان پارلمان آلمان انجام اقدامات تلافی جویانه علیه واشنگتن را امکان پذیر می دانند.

کمیسیون اروپا خاطرنشان کرد در رابطه در دست تهیه بودن طرح قانونی در ایالات متحده برای گسترش تحریم ها علیه خط لوله گاز نورد استریم 2  ، مراقب اوضاع فعلی است.

یادآور می شود ایالات متحده به دلیل تمایل به صدور گاز طبیعی مایع خود به اروپا با ساختن نورد استریم 2 به شدت مخالف است. آنها قبلاً در ماه دسامبر تحریم هایی را علیه  این پروژه اعمال کردند و تهدید کردند که محدودیت های مربوطه  را گسترش خواهند داد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала