پیشنهاد کره جنوبی به کره شمالی: جنگ دو کُره به صورت رسمی پایان یابد

© AFP 2023 / Ryan Kelly / NTB Scanpixپیشنهاد کره جنوبی به کره شمالی: جنگ دو کُره به صورت رسمی پایان یابد
پیشنهاد کره جنوبی به کره شمالی: جنگ دو کُره به صورت رسمی پایان یابد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور کره جنوبی خواستار پایان رسمی جنگ میان دو کره شده و تاکید کرد که سئول قصد ندارد نظام حکومتی خود را به کره شمالی تحمیل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، مون جائه این،  رئیس جمهور کره جنوبی از کره شمالی خواست اقدامات موثری برای پایان دادن به جنگ کره به صورت رسمی اتخاذ کند.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، وی که در یک پایگاه هوایی در جنوب شرق سئول صحبت می‌کرد افزود: ما بعد از هفت دهه همچنان نمی‌توانیم به طور رسمی مراسم سالگردی برای جنگ کره بگیریم چرا که این جنگ هنوز رسما پایان نیافته است.

 کیم جونگ اقدام نظامی علیه کره جنوبی را به تعویق انداخت - اسپوتنیک ایران
رهبر کره شمالی اقدام نظامی علیه کره جنوبی را به تعویق انداخت

رئیس جمهور کره جنوبی به جنگ سه ساله بین دو کره در سال 1950 و آتش بس و عدم انعقاد توافق صلح اشاره کرد و تاکید کرد که این شرایط دو کره را از نظر فنی در جنگ نگه داشته و تنشهای نظامی را افزایش داده است.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که کره شمالی با جسارت اقداماتی برای پایان دادن به «اندوهناکترین جنگ» میان دو کشور انجام دهد.

مون جائه این در ادامه اضافه کرد، اگر ما به دنبال اتحاد هستیم،گام اول صلح است و بعد از اینکه زمان طولانی از صلح میان دو طرف گذشت می‌توانیم درها را برای اتحاد باز کنیم.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین تاکید کرد که سئول قصد ندارد سیستم خود را به زور به همسایه کمونیست تحمیل کند و تاکید اول ما بر ساختن صلح است.

طی چند هفته اخیر تنش در شبه جزیره کره تشدید شده است. کره شمالی که به اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود روز سه شنبه هفته گذشته دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد.

بحث مربوط به توافق پایان جنگ کره در مذاکرات میان رهبران آمریکا و کره شمالی نیز مطرح شده بود که با شکست مواجه شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала