واکنش وزارت خارجه ایران به تحریم های جدید آمریکا علیه ناخداهای ایرانی

© Sputnik / Shiva Abshenasدکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران
دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان داشت که ایران و ونزوئلا در مقابله با تحریم های غیر قانونی آمریکا پابرجا و ثابت قدم هستند.

به گزارش اسپوتنیک ، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری به تحریم ناخداهای ایرانی پنج کشتی حامل سوخت به ونزوئلا توسط آمریکا واکنش نشان داد.

موسوی در توئیتر خود نوشت: اقدامات از سر استیصال ایالات متحده علیه افراد ایرانی - مشابه آنچه وزیر خارجه پمپئو موسوم به وزیر نفرت اعلام کرد - فقط نشانه شکست نگون‌بختانه به اصطلاح "فشار حداکثری" است. به رغم فشار ایالات متحده، ایران و ونزوئلا در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ثبات‌قدم خواهند ماند.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا عصر چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفته بود که ایالات متحده پنج ناخدای ایرانی که سوخت و تجهیزات مرتبط را به ونزوئلا منتقل کرده‌اند، تحریم کرده است.

پمپئو در ادامه سخنان خود افزود که هیچ کس توزیع برابر و عادلانه سوخت در ونزوئلا را که «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری این کشور اعلام کرده، باور نمی‌کند.

ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا، پنج نفتکش حامل بنزین برای ونزوئلا ارسال کرد که کارشناسان این اقدام را موفقیتی بزرگ برای تهران دانستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала