هشدار دبیرکل سازمان ملل به اسرائیل

© AFP 2023 / Kena Betancurهشدار دبیرکل سازمان ملل به اسرائیل
هشدار دبیرکل سازمان ملل به اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرده است که اسرائیل طرح خود برای الحاق کرانه باختری رود اردن به این کشور را اجرا نکند.

به گزارش به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد که اسرائیل به درخواست‌های جهانی گوش دهد و طرح خود برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این کشور را عملی نکند.

بر اساس این گزارش، گوترش معتقد است که این اقدام اسرائیل به‌ ضرر راهکار تشکیل دو دولت خواهد بود.

حمله هوایی جدید اسرائیل به مواضع ارتش سوریه  - اسپوتنیک ایران
حمله هوایی جدید اسرائیل به مواضع ارتش سوریه

وی در ادامه گفت: سازمان ملل بارها این پیام را به‌طور آشکار و علنی اعلام کرده است که الحاق کرانه باختری نه‌تنها خلاف قوانین بین‌المللی است بلکه عامل مهمی برای بی‌ثباتی منطقه به‌شمار می‌رود.

اظهارات گوترش در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل در روز چهارشنبه درباره خاورمیانه است. اسرائیل قصد دارد 30 درصد کرانه باختری را به خاک این کشور ملحق کند.

در نشست شورای امنیت سازمان ملل قرار است دبیرکل اتحادیه عرب و هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای امور خاورمیانه نیز سخنرانی کنند.

فرانسه که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به‌عهده دارد، اعلام کرده است که احتمالاً وزرای خارجه چندین کشور در این نشست حضور خواهند داشت. وزیر خارجه فلسطین و نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز در این نشست شرکت می‌کنند.

بر اساس طرح سازش خاورمیانه که توسط ترامپ در ماه ژانویه رونمایی شد، کاخ سفید شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری را به‌رسمیت خواهد شناخت.

اکثر کشورهای جهان ایجاد شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی فلسطین را یک اقدام غیرقانونی ارزیابی کرده‌اند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала