رهبر کره شمالی اقدام نظامی علیه کره جنوبی را به تعویق انداخت

© REUTERS / KCNA کیم جونگ اقدام نظامی علیه کره جنوبی را به تعویق انداخت
 کیم جونگ اقدام نظامی علیه کره جنوبی را به تعویق انداخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر کره شمالی دستور توقف اقدام نظامی علیه کره جنوبی را در این ‌کشور صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل خبرگزاری یونهاپ،  کیم جونگ اون؛ رهبر کره شمالی در نشست کمیسیون نظامی این کشور دستور داده است تا اقدام نظامی علیه کره جنوبی تعلیق شود.

در نتیجه، کیم جونگ اون برنامه اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی را متوقف کرد. در جلسه دولت کره شمالی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، بر اهمیت توقف فعالیت‌های شبکه‌های کره جنوبی تاکید شد.

کره‌شمالی بلندگوها را در مرز با کره جنوبی دوباره فعال می‌کند - اسپوتنیک ایران
کره‌شمالی بلندگوها را در مرز با کره جنوبی دوباره فعال می‌کند

گفتنی است، طبق توافق نامه نظامی بین دو کره در 19 سپتامبر 2018، در امتداد مرز بین دو کره پرواز هواپیما‌ها و پهپاد‌ها ممنوع است. اما پیونگ یانگ تهدید کرده است که این پیمان را باطل می کند.

هفته گذشته، کره شمالی در واکنش به بی توجهی همسایه جنوبی خود در خصوص توزیع اوراق تبلیغاتی بر ضد دولت پیونگ یانگ، دفتر هماهنگی ارتباطات بین دو کره در شهر کائسونگ واقع در منطقه غیر نظامی مرزی را منفجر کرد. کره شمالی پیشتر در این خصوص به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود.

مقامات کره شمالی پیش از این گفته بودند کره جنوبی به رغم توافقی که کرده است مانع انتشار ورقه های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ نمی‌شود. این موضوع باعث شد کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون ضمن هشدار به سئول از سقوط یک دفتر ارتباطی بدون استفاده در شهر مرزی کائسونگ خبر دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала