اعلام تاریخ آغاز گفتگوی آمریکا و روسیه درباره کنترل تسلیحات

© AP Photo / J. Scott Applewhite, Fileاعلام تاریخ آغاز گفتگوی آمریکا و روسیه درباره کنترل تسلیحات
اعلام تاریخ آغاز گفتگوی آمریکا و روسیه درباره کنترل تسلیحات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای در عصر روز جمعه اعلام کرد مارشال بیلینگزلی نماینده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده برای کنترل تسلیحات روزهای 22 و 23 ژوئن با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه مذاکره خواهد کرد و همچنین دعوت از چین به شرکت در این مذاکرات معتبر است.

به گزارش اسپوتنیک، علاوه بر این  وزارت امور خارجه آمریکا یادآوری می کند که ایالات متحده برای پیوستن به این بحث ها از جمهوری خلق چین دعوت نموده و به وضوح اعلام کرده که لازم است  هر سه کشور مذاکرات شرافتمندانه ای  را درباره کنترل تسلیحات انجام دهند.

مدت اعتبار پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) در سال 2021 منقضی می شود و ایالات متحده می گوید برای تمدید آن، این پیمان باید چین و تعدادی زیادی از سیستم های تسلیحاتی را که قبلاً جزو این پیمان نبودند ، در برگیرد.

ترامپ به رقیبش : انگشتان کثیفت را لیس نزن!  - اسپوتنیک ایران
قصد ترامپ برای بحث درباره کنترل تسلیحات با رهبران جهان

پیش از این اعلام  شده بود كه وزارت امور خارجه آمریكا گزارش های این کشور درباره چگونگی پیروی اتحاد جماهیر شوروی و روسیه از تعهدات تسلیحاتی خود طی 35 سال تجزیه و تحلیل را کرده و نتیجه گرفته است كه مقامات اتحاد جماهیر شوروی و فدراسیون روسیه تعهدات خود را متغیر می دانند و فقط به عنوان یکی از گزینه ها به ان برخورد می کند.  

نویسنده یادداشت تحلیلی مربوطه  کریستوفر فورد ، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه منع گسترش سلاح های هسته ای است.

در پایان این مطلب تحلیلی گفته می شود "مسکو خود را آماده برای مذاکرات نشان می دهد و واقعاً در گفتگوهای استراتژیک در ژانویه سال 2020 به تدریج  گفتگو با ما درباره نظریه آینده کنترل تسلیحات را آغاز کرد. با این وجود ، متأسفانه ، تاریخ گزارش های مربوط ایالات متحده درباره چگونگی اجرای تعهدات طی 35 سال گذشته نشان می دهد که کرملین بسیاری از تعهدات و وعده های خود را در زمینه کنترل اسلحه فقط به عنوان گزینه هایی تلقی می کند ، به ویژه هنگامی که خود را در روابط مبتنی بر رویارویی با ایالات متحده محسوب کرده و نفع بالقوه خود را در فریب می بیند. "

به گفته فورد ، در این دوره همچنین هم مراحلی وجود داشته است که روسیه تاحد زیادی معاهدات را رعایت کرده و هم مراحل رکود. به عقیده وی از دهه سالهای  2000 ، مسکو وارد "دوره جدیدی از رقابت تهاجمی و عدم رعایت تعهدات " شده است.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا می نویسد : "در حلی که ایالات متحده در تلاش است مکانیسم سه جانبه جدید کنترل تسلیحات را ایجاد کند ، که براساس آن هم روسیه و هم جمهوری خلق چین توافق کنند زرادخانه های هسته ای را برای جلوگیری از مسابقه تسلیحات هسته ای محدود کنند ، این روندهای نگران کننده در موارد نقض از سوی روسیه یک چالش بزرگ است. "

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала