زاخاروا: بیانیه ناتو درباره حضور ارتش روسیه در مرز اتحادیه بی منطق است

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر زاخاروا: بیانیه ناتو درباره حضور ارتش روسیه در مرز اتحادیه بی منطق است
زاخاروا: بیانیه ناتو درباره حضور ارتش روسیه در مرز اتحادیه بی منطق است
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیانیه دبیر کل ناتو یونس استالتنبرگ در خصوص اینکه ارتش سوریه به نظر می رسد که در مرزهای اتحادیه ایستاده است، با منطق و فکر درست مطابقت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در این خصوص صحبت کرد.

پیشتر استالتنبرگ در مصاحبه ای با روزنامه ولت گفته بود که روسیه در قطب فعال بوده و حضورش را در منطقه مدیترانه تقویت می کند، ارتش روسیه مستقیما در مرزهای خارجی ناتو ایستاده است.

زاخاروا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت: « این بیانیه ها البته با منطق و تفکر سالم در تضاد است و کلا فاقد نجابت و احترام به مردم است، به شعور کسانی که یاد گرفته اند از اینترنت استفاده کنند. ایستادن جلوی دوربین و صحبت کردن درباره نبود حافظه تاریخی ناتو، گم کردن راه است.»

سناریوی احتمالی جنگ سوم جهانی  - اسپوتنیک ایران
سناریوی احتمالی جنگ سوم جهانی

وی خاطر نشان کرد: « این روسیه نیست که به ناتو نزدیک می شود بلکه ناتو به طور مداوم در حال گسترش است و پیشروی به سمت مرزهای ما را ادامه می دهد، علی رغم اینکه در سال ۱۹۹۰ قرارداد منع اکتشاف در شرق وجود دارد. به نظر می رسد که ناتو آنرا فراموش کرده است.»

زاخاروا افزود: « کشتی های روسی در دریای مدیترانه قرن هاست که حضور دارند، ممکن است که اتحادیه در این خصوص حدس نزده باشد و آقای استالتنبرگ در جریان نباشد. اما وقتی کشتی های روسی در دریای مدیترانه بودند، در آن زمان هیچ کس از ناتو چیزی نمی دانست و این سازمان فوق العاده وجود نداشت و کشتی های روسی با اهداف دیگری آنجا بودند، به منظور تجارت و ارائه کمک به شرکا و تامین امنیت ملی کشور که درباره آن حق داریم.»

در خصوص قطب زاخاروا یادآوری کرد که فعالیت روسیه در این منطقه با احتساب به اینکه بیش از یک پنجم بخشی از کشورمان از شمال ناحیه قطب است ،منطقی تر به  نظر می رسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала