سازمان جهانی بهداشت: پیشرفت علمی در معالجه ویروس کرونا مشاهده می شود

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان جهانی بهداشت: پیشرفت علمی در معالجه ویروس کرونا دیده می شود
سازمان جهانی بهداشت: پیشرفت علمی در معالجه ویروس کرونا دیده می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، "پیشرفت بالینی" نتایج آزمایشات در انگلستان برای درمان ویروس کرونا با استروئید دگزامتازون را تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق یک مطالعه در آکسفورد ، داروی ضد التهاب دگزامتازون خطر مرگ را برای بیماران مبتلا به کووید 19 که به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هست را به میزان 35٪ کاهش می دهد، در بین بیمارانی که همواره از اکسیژن استفاده می کنند 20٪ کاهش می دهد. بسته بندی این دارو در انگلیس فقط حدود 5 پوند است. دولت انگلیس روز سه شنبه دگزامتازون را برای معالجه کووید 19 تاکید کرد.

محل اقامت پوتین در زمان شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران
نگاهی بر محل اقامت پوتین در زمان شیوع کرونا + ویدئو

این سازمان در بیانیه ای به نقل از دکتر تدروس آدانوم گبریسوس مدیر کل سازمان بهدات جهانی گفت: "این اولین دارویی است که کاهش مرگ و میر را در بین بیماران مبتلا به کووید 19 که نیاز به درمان اکسیژن یا دستگاه را دارند نشان داده است."

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و کمتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала