آیا ایران امنیت ایالت بادن وورتمبرگ را تهدید می‌کند؟

اشتراک
اخوان المسلمین، ایران و حزب‌الله لبنان برای امنیت داخلی‌‌ ایالت بادن-وورتمبرگ از هر چیز دیگر خطرناک‌تر است.

به گزارش اسپوتنیک،دستگاه اطلاعات داخلی آلمان در ایالت بادن-وورتمبرگ روز 16 ژوئن 2020 در گزارش سالیانه‌اش درباره سازمان‌هایی که بزرگترین خطرها علیه امنیت داخلی این ایالت،از اخوان المسلمین، ایران و حزب‌الله لبنان نام برد.

این گزارش سالیانه از جماعت اخوان المسلمین که تعداد اعضای آن در این ایالت به 190 نفر می‌رسد به عنوان یکی از خطرناک‌ترین‌ها علیه امنیت ایالت بادن-وورتمبرگ نام برد. این گزارش همچنین شامل شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان است که ماه گذشته از سوی آلمان تحریم شد که بنا به این گزارش تعداد اعضای حزب الله در ایالت بادن-وورتمبرگ بالغ بر 75 نفر است. تعداد عناصر وابسته به حزب‌الله لبنان در داخل خاک این کشور به 1050 نفر برسد.

حزب‌الله: تا ۲۵ سال دیگر، اسرائیلی در کار نخواهد بود - اسپوتنیک ایران
حزب‌الله: تا ۲۵ سال دیگر، اسرائیلی در کار نخواهد بود

از سویی گزارش دستگاه اطلاعات محلی ایالت بادن-وورتمبرگ اشاره کرد که طی سال‌های گذشته اشخاصی از عراق به عنوان پناهنده وارد این ایالت شدند که در جذب افراد در راستای اهداف ایران در این ایالت نقش داشته‌اند. شایان ذکر است در اواخر آوریل گذشته آلمان رسما شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان مورد حمایت ایران در خاک این کشور را به طور کامل تحریم کرده و در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

دسامبر سال گذشته تعدادی از نمایندگان پارلمان آلمان با اکثریتی غالب قانون تحریم حزب الله لبنان را به تصویب رسانده و بر ضرورت وارد کردن نام حزب‌الله در لیست سازمان‌های تروریستی نزد اتحادیه اروپا تاکید کردند. شایان ذکر است در شرایط کنونی اتحادیه اروپا تنها شاخه نظامی حزب‌الله لبنان مورد حمایت ایران را در لیست گروه‌های تروریستی خطرناک قرار داده و این شامل جناح سیاسی حزب‌الله نمی‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала