کودتای نظامی علیه ترامپ؟

© AFP 2023 / Mandel Nganجو بایدن
جو بایدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بایدن تهدید کرد که کودتای نظامی در انتظار دونالد ترامپ خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، جو بایدن، نامزد احتمالی حزب دمکرات آمریکا در انتخابات قریب الوقوع ریاست جمهوری در آمریکا و مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا، تهدید کرد اگر ترامپ از قبول شکت خود در انتخابات خودداری ورزد، کودتای نظامی در انتظار دونالد ترامپ خواهد بود.

سید حسن خمینی  - اسپوتنیک ایران
آیا نوه خمینی رقیب احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ ایران خواهد شد؟

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره احتمال عدم قبول نتایج انتخابات از سوی ترامپ و اینکه او شکست خود را بپذیرد، گفت:« در اینصورت نظامیان وارد عمل خواهند شد. به شما قول می دهم که خیلی سریع، کاخ سفید را از وجود او پاک کنند. در نیروهای مسلح آمریکا، خیلی ها مخالف تلاش رئیس جمهور کنونی برای تبدیل آمریکا به  یک کشور میلیتاریستی هستند. من به  وجود نظامیانی که از ترامپ انتقاد کردند افتخار می کنم».

سدریک ریچموند نماینده از لوئیزیانا نیز نظر مشابهی را ابراز کرد:«من اطمینان دارم که ژنرال‌ها و دیگر نظامیان فعال خواهند شد تا انتقال قدرت بطور صلح‌آمیز انجام شود».

چندی پیش خبر مربوط به اختلاف نظر بین ترامپ و اسپر ریاست پنتاگون پخش شد. ریاست پنتاگون مخالفت خود با کاربرد نیروی نظامی برای سرکوب تظاهرکنندگان اعلام کرده بود. کم مانده بود این مخالفت به برکناری او از سمتش منجر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала