واکنش نماینده روسیه به تحریم های ضد ایرانی آمریکا

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش نماینده روسیه به تحریم های ضد ایرانی آمریکا
واکنش نماینده روسیه به تحریم های ضد ایرانی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم فدراسیون روسیه اظهار داشت: ایالات متحده با اعمال مجازات و تحریم علیه تعدادی از شرکت های حمل و نقل ایران، سیاست ناکام خود را ادامه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان بین المللی در وین، اذعان داشت: تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه شرکت های ایرانی درگیر در حمل و نقل منابع انرژی را سیاستی ناموفق خواند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران - اسپوتنیک ایران
حکم اعدام برای جاسوس سیا و افشای محل استقرار سردار سلیمانی

اولیانوف توئیت کرد: ایالات متحده تحریم هایی را برای تعدادی از شرکت های حمل و نقلی ایران وضع کرده است. سیاست شکست خورده همچنان ادامه دارد.

این دیپلمات روس خاطرنشان كرد: مسئله حتی نبود خلاقیت نیست، بلكه فقدان كامل تفكر و بینش استراتژیک است.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا بیش از صد شرکت کشتی و حمل و نقلی که در زمینه ترانزیت انرژی فعالیت دارند را در لیست تحریمها قرار داده است؛ به ویژه، نفتکش های ایران تحریم شدند.

در آستانه تحریم ها، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا در توئیتر اظهار نظر كرد: تحریم ها علیه کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران و شرکت حمل و نقل E-Sail امروز 8 ژوئن اجرا می شود.

علیرغم ادعاهای ایران مبنی بر این که هرگز به تولید تسلیحات هسته ای و سیستم های مرتبط با کلاهک های هسته ای نمی پردازد، ایران همچنان علاقمند است و به دنبال دستیابی به عناصر مهمی برای دستیابی به سلاح های هسته ای است.

پمپئو افزود: جامعه جهانی نباید هوشیاری خود را از دست بدهد و به خاطر ثبات و امنیت منطقه نباید اجازه دهد تهران به چنین "عناصری" دسترسی پیدا کند.

پیش از این، ایران 5 نفتکش با 1.5 میلیون بشکه سوخت به ونزوئلا فرستاده بود.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد، که ایالات متحده قصد دارد تحویل سوخت ایران به ونزوئلا را مسدود کند. به ویژه، در رابطه با اعمال تحریم علیه خدمه کشتی هایی که تحویل را انجام داده اند و همچنین توقیف تانکرها در صورت مراجعه به بنادر کشورهای سوم به منظور سوخت گیری منتفی نیست.

در رابطه با تهدیدهای ایالات متحده، نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل ساموئل مونكادا به دبیر كل سازمان ملل هشدار داد كه چنین اقدامات احتمالی آمریكا خلاف قوانین بین المللی است.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، به نوبه خود گفت، که ایران در صورت درخواست کاراکاس، ارسال نفت به ونزوئلا را ادامه خواهد داد.

وی افزود: ایران از حق تجارت آزاد با ونزوئلا استفاده می کند و ما در صورت درخواست کاراکاس آماده هستیم تا حتی تانکرهای بیشتری را به ونزوئلا بفرستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала