چرا آمریکا برای مبادله زندانی با ایران تعلل می‌کند؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / چرا آمریکا برای مبادله زندانی با ایران تعلل می‌کند؟
چرا آمریکا برای مبادله زندانی با ایران تعلل می‌کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران با اشاره به آمادگی این کشور برای تبادل کامل زندانیان با آمریکا، مسئولیت تعلل در این زمینه را متوجه ایالات متحده دانست.

به گزارش اسپوتنیک، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به آزادی چند دانشمند ایرانی از زندان‌های آمریکا  گفت: " امیدواریم روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا ادامه پیدا کند و دولت جمهوری اسلامی آمادگی کامل برای تبادل همه زندانیان ایرانی در آمریکا را دارد."

وی خاطرنشان کرد: " هفته گذشته موفق شدیم سه دانشمند خوب ایرانی را که تلاش زیادی برای رفع موانع علمی کشور داشتند را آزاد کنیم. "

آمریکا، آزادی سیروس عسگری در قالب برنامه تبادل زندانی با ایران را رد کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا، آزادی سیروس عسگری در قالب برنامه تبادل زندانی با ایران را رد کرد

سخنگوی دولت ایران همچنین ضمن تاکید برای آمادگی این کشور برای تبادل کامل زندانیان، مسئولیت این تعلل را بر عهده دولت ایالات متحده آمریکا دانست.

خاطرنشان می‌شود که پیش از این مایکل وایت که در زندان ایران به ویروس کرونا  مبتلا و با مساعدت سفارت سوئیس در تهران به مرخصی رفته و سپس به بیمارستان منتقل شده بود. وی پیش از این به دلیل نقض قوانین اطلاعات خصوصی و توهین به آیت الله علی خامنه ای ، رهبر ایران به 10 سال زندان محکوم شده بود.

وایت یک روز پس از آزادی سیروس عسگری ، دانشمند ایرانی که در سال 2017 به اتهام نقض تحریم های ایالات متحده علیه ایران در آمریکا بازداشت شده بود ، آزاد گردید. مقامات آمریکایی همچنین دکتر مجید طاهری را که قبلاً به نقض تحریم های ضد ایرانی متهم شده  و 16 ماه زندانی بود ، آزاد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала