واکنش وزارت خارجه روسیه به پیشنهاد پمپئو در رابطه با وضعیت نوریلسک

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه از آمریکا در رابطه با پیشنهاد کمک در برطرف کردن عواقب ریختن سوخت در نوریلسک تشکر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امورخارجه روسیه اعلام نمود که روسیه از آمریکا در رابطه با پیشنهاد کمک در برطرف کردن عواقب ریختن سوخت در نوریلسک تشکر کرد.

دیپلمات روسیه، ابتکار واشنگتن را دومین ژست حسن نیت نامید و یادآور شد که قبل از آن دو کشور به ارسال دستگاه‌های اکسیژن‌ساز ریه پرداختند. به عقیده وی، پیداست می توان به نفع یکدیگر کار کرد و می‌توان همکاری کرد.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه  افزود:«مقامات روسیه و « نوریلسک نیکل» زمان رفع مشکل مرتبط با ریختن سوخت را تعیین کردند».

مسکو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا هیچ گونه تحریم تسلیحاتی علیه تهران نباشد - اسپوتنیک ایران
مسکو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا هیچ گونه تحریم تسلیحاتی علیه تهران نباشد

پیشتر مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا حادثه نامبرده را یک حادثه غم‌انگیز نامید و متذکر شد که آمریکا برای رساندن کمک فنی و مقابله با عواقب این حادثه با وجود اختلاف‌نظرها بین مسکو و واشنگتن ابراز آمادگی می‌کند.

مدتی قبل، براساس اعلام سازمان آتش نشانی در روز چهارشنبه، 3 ژوئن، در منطقه کراسنویارسک روسیه، حالت اضطراری فدرال در رابطه با ریختن سوخت در نیروگاه الکتروحرارتی مرکزی در نوریلسک اعمال شد.

طبق اعلام دادستانی کل، 17 هزار تن سوخت دیزل در جاده نیروگاه الکتروحرارتی ریخته شده است که برق، گرما و آب را به نوریلسک و نزدیکترین شهرها تأمین می کند. فرآورده های نفتی به خاک نفوذ کرده و به رودخانه امبرناایا، دریاچه و رودخانه پیازینو که وارد دریای کارا می شود، رسیدند.

این حادثه در نیروگاه در تاریخ 29 ماه مه به دلیل فشار بالای مخزن سوخت دیزل رخ داد. معاون اول مدیرعامل شرکت نورنیکل، سرگئی دیاچنکو اظهار داشت:« ریختن سوخت دیزل در نیروگاه ممکن است به دلیل ذوب شدن خاکهای دائم یخ زده اتفاق افتاده باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала