واکنش وزارت خارجه ایران به پرداخت بدهی میلیاردی کره جنوبی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سید عباس موسوی
سید عباس موسوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص بدهی میلیاردی کره جنوبی به ایران و پرداخت آن توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره بدهی میلیاردی کره جنوبی به ایران و این که کره به تازگی اعلام کرده محموله پزشکی به قیمت ۵۰۰ هزار دلار به ایران می فرستد و در مرحله دوم این رقم به دو میلیون دلار خواهد رسید، شرح داد: زحمت کشیده‌اند. ما چیزی حدود دو سال با کره جنوبی مذاکره داشتیم ولی کره‌ای‌ها در این زمینه به آمریکایی‌ها گوش می‌دهند و برای پرداخت بدهی‌شان منتظر پاسخ مثبت آمریکا بودند.

موسوی خاطرنشان کرد: ۷ میلیارد دلار پول ملت ایران در کره است و آنها باید همان موقع به صورت مقتضی این پول را به کشور ما بازمی‌گرداند ولی غفلت کردند و تاخیر داشتند ما بارها به آنها این موضوع را گوشزد کردیم که آن چه آنها درباره علت این تاخیر مطرح می‌کند غیر قابل قبول است. ایران تحت هیچ گونه تحریم بین‌المللی نیست و تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی است. بنابراین استناد کره‌ای‌ها به تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند ملاک عمل برای کره یا هیچ کشور دیگری باشد و ما خواهان بازپس‌گیری دارایی‌های خود هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: اقدامی که کره‌ای‌ها اعلام کردند انجام می‌دهد، اقدام کوچک ولی مثبتی است که با تاخیر فراوان انجام می‌شود.

وی افزود: کره‌ای‌ها باید مراقبت کنند که روابط دیرینه دو کشور که در مقاطعی بر سر زبان‌ها بوده با دخالت کشورهای ثالث مخدوش نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала