افزایش تنش‌ میان هند و پاکستان

© Photo / IRNAهند و پاکستان
هند و پاکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو کارمند سفارت پاکستان در هند به جاسوسی متهم شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اکسپرس نیوز»، اسلام آباد به اتهامات وارده به دو کارمند سفارت خود در هند واکنش نشان داد و اتهام زنی‌ها را شدیداً محکوم کرد.

وزارت خارجه هند دو دیپلمات پاکستانی را به جاسوسی برای کشورشان متهم و آنها را از خاک خود اخراج کرد. وزارت خارجه هند ضمن ارسال نامه ای به سفارت پاکستان ضمن اعلام اخراج این دو دیپلمات از کاردار سفارت خواسته است به پروتکل های سیاسی احترام گذاشته و به کارمندان خود توصیه کند که نباید فعالیتی خارج از مسئولیت خود داشته باشند.

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اقدام هند اعلام کرد که دهلی نو با زیر پا گذاشتن آداب دیپلماتیک ابتدا دیپلمات های پاکستانی را بازجویی کرده و آنها را مجبور به پذیرش ادعاهای خود کرده است.

پاکستان پهپاد جاسوسی هند را سرنگون کرد - اسپوتنیک ایران
پاکستان پهپاد جاسوسی هند را سرنگون کرد

عایشه فاروقی، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص تصریح کرد که دیپلمات های پاکستانی با دخالت سفارت پاکستان در هند آزاد شدند ولی به آنها دستور داده شده ظرف 24 ساعت خاک هند را ترک کنند. اقدام هند بی پاسخ نخواهد ماند و یقیناً باعث محدودتر شدن روابط دیپلماتیک میان دو کشور می شود.

گفتنی است طی روزهای اخیر تلاش مسئولین دولت اسلام آباد برای وارد کردن سازمان ملل به معضل کشمیر و حل این مناقشه تاریخی نیز افزایش یافته است. پیش از این یکی از افسران سابق هند اعلام کرده بود « ما با جدایی طلبان بلوچستان به صورت مستقیم ارتباط داریم و تا 10 سال آینده بلوچستان را به عنوان کشوری مستقل اعلام خواهیم کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала