هند کارمندان سفارت پاکستان را به اتهام جاسوسی اخراج کرد

© REUTERS / Mukesh Guptaهند کارمندان سفارت پاکستان را به اتهام جاسوسی اخراج کرد
هند کارمندان سفارت پاکستان را به اتهام جاسوسی اخراج کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه هند اعلام کرده است که دو مقام‌ بلند پایه کمیسیون عالی پاکستان از دهلی نو به اتهام جاسوسی برای آمریکا اخراج شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه هند دلیل اخراج این دو مقام پاکستانی فعالیت‌های غیر دیپلماتیک اعلام کرده است. این زوج مجبور اند، در ظرف 24 ساعت این هند را ترک کنند.

پاکستان پهپاد جاسوسی هند را سرنگون کرد - اسپوتنیک ایران
پاکستان پهپاد جاسوسی هند را سرنگون کرد

پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون 3 جنگ در سال‌های (1947، 1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌‌ها کشته شدند. از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته و بیش از 10 هزار زن در این منطقه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

هر از چند گاهی در خط کنترل منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان قرار دارد و همچنین منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هند است، درگیری‌هایی میان نظامیان دو کشور روی می دهد. از سال 2003 تاکنون دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس در این منطقه متهم می‌کنند.

مقامات دهلی نو روز 5 اوت 2019، ماده 370 قانون اساسی این کشور که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می کند را لغو کردند. طبق این قانون جدید جامو و کشمیر به جای ایالت بودن به یک سرزمین اتحادیه تبدیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала