واکنش قطر به شایعه قصد خروج این کشور از شورای همکاری

© AFP 2023 / Stringerواکنش قطر به شایعه قصد خروج این کشور از شورای همکاری
واکنش قطر به شایعه قصد خروج این کشور از شورای همکاری  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر خارجه قطر اعلام کرد، اخبار منتشره درباره قصد این کشور برای خروج از شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس، شایعات بی‌اساس است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، خانم «لؤلؤه الخاطر» معاون وزیر خارجه قطر و سخنگوی وزارت خارجه این کشور برخی اخبار منتشره مبنی بر قصد این کشور برای خروج از شورای همکاری خلیج فارس را تکذیب کرد و آنها را شایعات بی اساس خواند.

الخاطر در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: با نزدیک شدن به پایان سال سوم محاصره‌ای که عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر علیه قطر وضع کرده‌اند تعجبی ندارد که شهروندان (کشورهای حاشیه) خلیج (فارس) سوال‌ها و شک‌هایی درباره شورای همکاری به عنوان یک سازمان داشته باشند.

ترکیه به کمک قطر در حال نفوذ در یمن است - اسپوتنیک ایران
ترکیه به کمک قطر در حال نفوذ در یمن است

وی افزود، اینها شایعاتی است که علت آن احساس یأس و ناامیدی از شکاف ایجاد شده میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس است، شورایی که همیشه منبع امید برای شش کشور عضو بوده است.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از حدود سه سال پیش (ژوئن ۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را از برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.

«نایف الحجرف» دبیر کل جدید شورای همکاری خلیج فارس اخیرا ابراز اطمینان کرد، کشورهای عضو شورای همکاری قادر به حل این اختلافات هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала