قدردانی سفیر چین از موضع عادلانه ایران درباره موضوع هنگ کنگ

© Fotolia / Boggyقدردانی سفیر چین از ما از موضع عادلانه دولت ایران درباره موضوع هنگ کنگ
قدردانی سفیر چین از ما از موضع عادلانه دولت ایران درباره موضوع هنگ کنگ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر چین از واکنش ایران نسبت به مواضع امریکا در قبال چین قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر چین از ما از موضع عادلانه دولت ایران درباره موضوع هنگ کنگ قدردانی نمود. وی در حساب توئیتر خود از واکنش ایران نسبت به مواضع امریکا در قبال چین قدردانی کرد.

پیش از این رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: در صورتی که چین با کمک لایحه حفاظت از امنیت ملی، "هنگ کنگ را تصرف کند"، ایالات متحده ممکن است تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کند.

در این راستا عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که "عدم مداخله در امور سایر کشورها، حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی کشورهای جهان" از اصول روشن و تغییر ناپذیر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این تصریح کرد: حزب کمونیست چین در سال 1984 با امضای بیانیه مشترک به بریتانیا قول مساعد داد که هنگ کنگ استقلال و سبک وجودی خود را تا سال 2047 حفظ کند. اکنون، 27 سال قبل از انقضاء این دوره، به نظر می رسد که با این لایحه حفاظت از امنیت ملی، آنها واقعاً هنگ کنگ را تصرف خواهند کرد و اگر این کار را انجام دهند، (مایک) پمپئو، وزیر خارجه (آمریکا) به احتمال زیاد قادر به تأیید آن مطابق با قانون 1992 و قانون حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ در سال 2019 نخواهد بود و در صورت بروز چنین اتفاقی، مجازات‌هایی بر علیه هنگ کنگ و چین اعمال می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала