درخواست اروپا از آمریکا برای ماندن در پیمان آسمان باز

© Depositphotos.com / artjazzدرخواست اروپا از آمریکا برای ماندن در پیمان آسمان باز
درخواست اروپا از آمریکا برای ماندن در پیمان آسمان باز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای اروپایی با صدور بیانیه‌ای از ایالات متحده خواستند که از پیمان آسمان باز خارج نشود.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری آمنا آتن با استناد به یک منبع دیپلماتیک گزارش داد، همه متحدان ناتو در یک نشست فوری سفیران ناتو از ایالات متحده خواستند که از "معاهده آسمان باز" خارج نشود.

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ روز پنجشنبه روسیه را به نقض این پیمان متهم کرد و خبر خروج کشورش از آن را داد که این امکان کنترل حرکات نظامی و اقدامات محدودیت تسلیحات کشورهای امضا کننده را می‌دهد.

ترامپ - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا از معاهده آسمان باز خارج می شود

این خبرگزاری می‌نویسد: " کشورهای غربی برای" نجات "معاهده بین المللی آسمان آزاد که ایالات متحده قصد انصراف از آن را دارد بسیج می‌شوند. سفیران ناتو فوراً در این باره دیدار کردند ... و به گفته یک منبع دیپلماتیک،" همه متحدین از ایالات متحده خواستند که در توافق بمانند. "

امنا همچنین خاطرنشان می‌کند كه آلمان از واشنگتن خواست كه در مواضع خود تجدیدنظر كند و سپس به همراه 9 کشور اروپایی دیگر، بیانیه ای را امضا كردند كه یادآور اهمیت این پیمان بود.

در بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه فرانسه که توسط 10 کشور (فرانسه، آلمان، بلژیک، اسپانیا، هلند، فنلاند، ایتالیا، لوکزامبورگ، جمهوری چک و سوئد) امضاء شده ، آمده است: " در باره بیانیه واشنگتن متاسفیم، هرچند که نگرانی‌های ایالات متحده را درک می کنیم."

در بیانیه کشورها با تأکید بر اینکه خود آنها به اجرای این پیمان ادامه خواهند داد، آمده است: "معاهده آسمان باز یک عامل اصلی در ایجاد اطمینان از تضمین شفافیت و امنیت در دهه‌های اخیر در منطقه آتلانتیک اروپایی است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала