موسوی: تحریم های جدید آمریکا بی فایده است

© Sputnik / Shiva Abshenasدکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران
دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: تحریم های بی فایده، مکرر و کور رژیم در ایالات متحده علیه وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مقامات کشورمان ضعف ناامیدی و سردرگمی رژیم آمریکا را نشان می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام داشت: افزودن نام نهادها و مقامات ارشد کشوری، قضایی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم ها نشانه ناکارآمدی کامل تحریم های گذشته آمریکاست که آنها را ناچار به گسترش نظام تحریمی خود به نهادهای غیر اقتصادی و غیرنظامی‌ کرده است.

استرداد الکس به ایران+فیلم - اسپوتنیک ایران
استرداد الکس به ایران + ویدئو

موسوی ضمن محکومیت این تحریم ها تصریح کرد: تحریم بی حاصل، تکراری و کور رژیم ایالات متحده آمریکا علیه وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مقامات کشورمان نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی رژیم آمریکاست که بر اساس توهمات همیشگی و تحت تاثیر مشاورانی کم مایه و در واکنش به ناکامی‌های این رژیم در مقابل اراده پولادین دولت و ملت ایران صورت می‌گیرد.

درمجموع نه شهروند و سه سازمان ایران که با دستگاه های اجرای قانون کشور در ارتباط هستند در لیست تحریم های جدید ایالات متحده قرار گرفتند.

موسوی افزود: تحریم اخیر نیز در شمار نقض‌های فاحش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و تعهدات آن دولت ذیل حقوق بین ‌الملل عام محسوب می‌ شود و جامعه بین ‌المللی می ‌بایست ایالات متحده را در مقابل این نقض‌ های فاحش پاسخگو سازد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران، روز پنجشنبه در جریان سخنرانی در افتتاح پروژه های زیرساختی اظهار داشت: "ویروس آمریکایی" مردم ایران را به زانو در نمی آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала